Szombaton sűrű napja volt Aragónban a Talmácsi Racingnek és ifjú pilótájának, Bódis Richárdnak, hiszen ezen a napon rendezték a FIM Superstock 600-as Európa-bajnokság idei első fordulójának időmérő edzését és futamát is. Ricsi így rengeteg időt tudott eltölteni Honda CBR600-as versenygépének nyergében, ami meg is hozta gyümölcsét, hiszen a hétvége végére rengeteget gyorsult mind magához, mind a mezőny többi tagjához képest. Ez pedig biztató lehet a folytatásra.
A 19 éves pilóta, aki tavaly még a European Junior Cup élmezőnyében harcolt, több dobogós helyezést is elérve, a napokban pályafutása első versenyhétvégéjét töltötte a Superbike világbajnokság betétsorozataként futó FIM Superstock 600-as Európa-bajnokságban. A pénteki nap folyamán Ricskó sokat szenvedett a motor beállításaival és nem igazán találta a megfelelő érzést a 600-as motor nyergében, ezért a szombati időmérőre csapata tovább állított a setupokon, ami némi javulást eredményezett.
Ugyanakkor a többi pilóta is folyamatosan gyorsult, így a 26. rajtpozíció lett Ricskóé, ami egy nehéz, küzdelmes versenyt vetített előre. A Superbike vb Superpole-ján történt olajfolyás miatt minden délutáni program csúszott, aminek következtében a Superstock 600 futama is később kezdődött a tervezettnél. Így a pilóták, köztük Ricskó, tűkön ülve vártak, hiszen a gondolataik már teljesen a verseny körül forogtak.
Végül elrajtolt a mezőny, és Ricskó egyből tudott pozíciókat javítani. A 11 körös távon folyamatosan gyorsulva, a leintésig a 20. helyre sikerült felzárkóznia.
Motorland Aragon végeredmény:
- Marco Faccani
- Andrea Tucci
- Wayne Tessels
20. Bódis Richárd
Bódis Richárd, 20. helyezés: „Az időmérőn a 26. helyet sikerült megszereznem, úgyhogy tudtuk, nem lesz könnyű dolgom a versenyen. De nagyon szerettem volna előretörni, és szerencsére a rajtom jól sikerült, így egyből javítottam három helyet. Az első kanyarban nagy volt tumultus, de mindenki fegyelmezett volt, így nem volt szerencsére bukás. A verseny közepén éreztem, hogy akár a pontszerzés is meglehet, mert megjött a lendület, de két lassabb versenyző feltartott. Miután sikeresen átverekedtem magamat rajtuk, addigra az előttünk lévő boly meglépett, így hiába közeledtem rájuk folyamatosan, már nem maradt időm a további előzésre. A köridőmön is látszott, hogy a hétvége folyamán most volt a legjobb a ritmusom, és sikerült megfutnom a leggyorsabb körömet. Örülök, hogy célba értem, mert szoknom kell még a 600-as motort, és minden versenyben megtett kilométer jól jön. Mindent nagyon köszönök az egész csapatnak, és a szerelőimnek, akik nagyon jól dolgoztak az egész hétvége folyamán.”
Talmácsi Gábor, csapatfőnök: „Minden téren sok tapasztalatot szereztünk a hétvége folyamán, de természetesen sok munka vár még ránk. Büszke vagyok a csapatomra, mert mindenki nagyon pontosan és jól dolgozott. Megyünk előre és tudatosan készülünk a két hét múlva soron következő asseni versenyre.”