Mindennap friss bort visz a Voltra, a Balaton Soundra, a B.myLake-re, a Strand Fesztiválra és a Szigetre a fesztiválok új beszállítója, a Borháló Borkereskedés, mert így tudja garantálni a minőséget. A borhálós borok a fesztiválok összes vendéglátóhelyén kaphatók lesznek. A cég „Spritzzz Pontokkal” is kitelepül a fesztiválokra, a Szigeten pedig az új őrületnek, a fröccskoktélnak is hódolhatnak a fesztiválozók.
Mindennap friss bort szállít augusztusban a Sziget Kft. öt nagy nyári fesztiváljára – a Voltra, a Balaton Soundra, a B.myLake-re, a Strand Fesztiválra és a Szigetre – a Borháló Borkereskedés, a fesztiválszervező cég boros beszállítója. „Azért döntöttünk a napi szállítás mellett, mert a szakszerű tárolásra nincs garancia az összes vendéglátóhelyen, ez pedig ronthatja a borok, fröccsök élvezeti értékét” – mondja Elek Márton, a Borháló stratégiai igazgatója. A friss beszállítás költségesebb, de a társaság remek borokkal akar megjelenni a fesztiválokon.
Az öt fesztiválon tavaly összesen 30 ezer liter bor fogyott a vendéglátóhelyeken, de a Borháló ennél nagyobb fogyasztásra készül, és minden fesztiválon megjelenik a „Borháló Spritzzz Pontokkal”. Ezek kis kioszkok, amikben kedvük szerinti összetételű fehér és rozéfröccsöket vásárolhatnak a szigetlakók pillanatok alatt. „Nincs palacknyitogatás, méricskélés; a Spritzzz Pontokon csapról jön a bor és a szóda is, így igazi szódából kap friss és hideg fröccsféléket a vásárló” – mondja Elek.
A fröccs fantasztikus kultusza miatt a fesztiválokon elsősorban a fehér- és a rozéborok fogynak jól, ezek kiválasztása a legnagyobb feladat a szervezőknek. „Alapvető elvárás, hogy könnyű, gyümölcsös, reduktív borokat vigyünk a fesztiválokra, olyanokat azonban, amelyeknek megvan a savháttere ahhoz, hogy hozzák a fröccstől elvárt fanyar, de friss, üde ízvilágot. Ilyenekből kell a legnagyobb mennyiséget a fesztiválokra vinni, ezek kaphatók valamennyi vendéglátó egységben kimérve” – mondja a Borháló beszerzési igazgatója, Kathona Krisztián.
A Borháló eleve abban utazik, hogy felkutassa azokat a magyar borokat, amelyek kifejezetten jók, de nincs elszállva az áruk, és olyan mennyiségben is rendelkezésre állnak, amivel ki lehet elégíteni a csaknem félszáz Borháló szaküzlet igényeit országszerte. „Tíz-húsz pincészet van az országban, amelyik meg tud felelni ezeknek az elvárásoknak, hiszen a mennyiség és a minőség sok helyen egymás rovására megy, ezt pedig mindenképpen el akarjuk kerülni” – szögezi le Elek Márton.
A kimérteken kívül sok palackos bor is fogy a fesztiválokon. „Itt a szortiment a lényeg – mondja Kathona Krisztián. – Olyan borokat viszünk, amelyek jól reprezentálják a magyar borászkodást és a magyar fajtákat a külföldi fesztiválozók előtt is, a hazai közönség pedig megtalálja bennük a megszokott ízeket. Alapvetően négy-öt borféleségről beszélünk, egy-egy üde fehérről és rozéról, egy zamatosabb, testesebb fehérről, valamint egy könnyű és egy testes vörösről.”
A Borháló a központi beszállítói státusz mellett egy saját standdal is megjelenik a Szigeten, itt debütálnak a cég saját fejlesztésű fröccskoktéljai. „Nem mehettünk el csukott szemmel az új őrület mellett, ami fröccskoktél néven dívik a pesti kocsmákban – mondja Kathona. – Sajnos az új mániát több vendéglátóhely arra használja fel, hogy érdemtelen, olykor hibás borokat adjon el jó áron.” A Borháló beszerzési igazgatója szerint a szocialista tervgazdálkodás örökségeként ugyanez a szemlélet sújtotta hosszú ideig a fröccsöt is, az elmúlt tíz évben azonban sikerült helyreállítani ennek a kiváló és egészséges hűsítő italnak a renoméját, újra megtanítani a fogyasztókat arra, hogy fröccsöt legalábbis tisztességes, de leginkább jó borból kell készíteni.
„Régi mondás, hogy amit nem tudunk megállítani, annak az élére kell állni. Nem mindegy azonban, hogy ezt hogyan tesszük, ezért a Borháló jó példával jár elöl, és kifejezetten jó borokból készülő, százszázalékos gyümölcsszörppel, zöldségekkel, gyümölcsökkel és zöldfűszerekkel vadított fröccskoktélokat kínál a Szigeten” – ígéri Elek Márton.