Világszerte eddig minden második eladott Audi TT a quattro összkerékhajtással készült. Mostantól a kínálatban a TT harmadik generációjának megjelenése óta elsőkerékhajtással szereplő, nagysikerű kétliteres dízel is rendelhető e hajtásrendszerrel. Az erőátvitel feladatát itt a hatfokozatú, kettős tengelykapcsolós S tronic sebességváltó látja el. Ez a kombináció a Coupé és a Roadster számára egyaránt kedvező üzemanyag-fogyasztás mellett biztosít agilis menettulajdonságokat.
A quattro összkerékhajtás elektrohidraulikus lamellás tengelykapcsolót használ a forgatónyomaték első és hátsó kerekek közötti optimális elosztására, a mindennapos menethelyzetek többsége során túlnyomórészt az első kerekekre irányítva azt. Amennyiben csökkenne az első kerekek vonóerő-átadási képessége, a tengelykapcsoló a nyomaték egy részét mindössze néhány ezredmásodperc alatt fokozatmentesen a hátsó kerekekre küldi.
A menetdinamikai határtartományokban a quattro összkerékhajtás az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESC) intelligens szoftverfunkciójaként működő kerekenkénti forgatónyomaték-szabályozás technikájával is együttműködik, amely a belső kanyaríven gördülő kerekek célzott és finom fékezési beavatkozásaival biztosít még lágyabb és stabilabb irányíthatósági tulajdonságokat. Kis súrlódási tényezőjű útfelületen az állandó összkerékhajtás még az ellenőrzött, biztonságos driftre is lehetőséget kínál.
A tengelykapcsoló az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszerbe integráltan működik, amellyel a vezető igény szerint a comfort, auto, dynamic, efficiency és individual üzemmódok szerint határozhatja meg TT-modellje alapvető karakterét. Az Audi drive select az összkerékhajtás mellett a gázpedál, a kormányrásegítés és az S tronic sebességváltó karakterisztikáit is befolyásolja. Mindemellett számos, extrafelszerelésként kínált technika irányítását is magában foglalhatja, mint például az Audi magnetic ride adaptív csillapítás-szabályozás vagy éppen a komfort automatikus légkondicionáló berendezés.
Az Audi TT dinamikus menetteljesítményeiről quattro összkerékhajtása mellett négyhengeres dízelmotorjának tekintélyes ereje gondoskodik, amely 1968 köbcentiéter összlökettérfogatából 135 kW (184 LE) teljesítményt, illetve az 1750 és 3250 percenkénti fordulatszám közötti tartományban 380 newtonméter maximális forgatónyomatékot produkál. A közös nyomócsöves (common-rail) befecskendezőrendszer nyolclyukú fúvókáin át akár 2000 bar nyomáson juttatja az üzemanyagot az égésterekbe. E magas nyomásszint a gázolaj finom porlasztásával gazdaságos és csekély károsanyag-kibocsátású égésfolyamatról gondoskodik. A töltőlevegő-hűtő a szívócsatorna-modulban kapott helyet, kompakt beépítési méretek mellett biztosítva rövid gázáramlási utakat és minőségi szabályozási lehetőséget, illetve ezek eredményeképpen érzékeny gázadási reakciókat és magas hatásfokot.
A TT Coupé 2.0 TDI quattro S tronic* álló helyzetből mindössze 6,7 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/óra tempóra, végsebessége pedig 234 kilométer/óra, míg a Roadster megfelelő értékei 7,0 másodperc és 230 kilométer/óra. A 2.0 TDI quattro S tronic hajtásrendszerrel szerelt TT Coupé az NEDC mérési eljárás szerint 5,2 literrel is beéri 100 kilométerenként, amihez kilométerenként 137 gramm szén-dioxid kibocsátása párosul. A TT Roadster* fogyasztása ezzel a motorral 5,4 l/100 km, szén-dioxid-emissziója pedig142 g/km.
A 2.0 TDI quattro S tronic piaci bevezetésével immár hét motor/sebességváltó-változat szerepel az Audi TT palettáján, közöttük öt benzines erőforrással. Az elsőkerékhajtású kétliteres dízel a hatfokozatú manuális sebességváltóval továbbra is szerepel a programban. Az S tronic váltóművel készülő összkerékhajtású kivitel máris megrendelhető, a TT Coupé esetében 13.422.000,- Ft, míg a TT Roadster sorozatban 14.368.000,- Ft ajánlott fogyasztói bruttó alapáron. Az első kiszállításokra várhatóan 2017 elején kerül sor.
* Az említett modellek üzemanyag-fogyasztási és szén-dioxid-kibocsátási adatai:
Audi TT Coupé 2.0 TDI quattro S tronic (135 kW/184 LE):
Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 5,4 – 5,2**
Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 142 – 137**
Audi TT Roadster 2.0 TDI quattro S tronic (135 kW/184 LE):
Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 5,6 – 5,4**
Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 147 – 142**
Audi TT Coupé:
Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 6,6 – 4,6***
Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 153 – 122***
Audi TT Roadster:
Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 6,9 – 4,7***
Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 158 – 126***
** Az üzemanyag-fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás a választott keréktárcsák/gumiabroncsok függvénye.
*** Az üzemanyag-fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás a választott keréktárcsák/gumiabroncsok, illetve motor/sebességváltó függvénye.
Az AUDI 2015-ben összesen mintegy 1.800.000 Audi gépkocsit szállított ki ügyfeleinek. A vállalat 2014-ben mintegy 53,8 milliárd euró forgalom mellett 5,15 milliárd euró működési eredményt ért el, s a világ több mint száz piacán van jelen. Az Audi termelési helyszínei között szerepel Ingolstadt és Neckarsulm (Németország), Győr, Brüsszel (Belgium), Pozsony (Szlovákia), Martorell (Spanyolország), Kaluga (Oroszország), Aurangabad (India), Csangcsun (Kína), valamint Jakarta (Indonézia). 2013 vége óta a négykarikás márka Fosanban (Kína), 2015-től pedig São José dos Pinhaisban (Brazília) illetve 2016-tól San José Chiapában (Mexikó) is termel. Az AUDI AG százszázalékos tulajdonú leányvállalata többek között a quattro GmbH (Neckarsulm/Németország), az Automobili Lamborghini S.p.A. (Sant’Agata Bolognese/Olaszország), valamint a Ducati Motor Holding S.p.A. (Bologna/Olaszország) sportmotorkerékpár-gyártó. Az Audi jelenleg világszerte közel 85 ezer dolgozót foglalkoztat, közülük nagyjából 60 000-et Németországban. Az Audi maradéktalanul eleget tesz közösségi vállalati felelősségéből származó kötelezettségeinek, s a hosszú távú fenntarthatóság követelményét folyamatai és termékei stratégiai feltételeként határozta meg.