Az új Golf R, amely év elején jelent meg a piacon, minden eddigi Golf R modellt túlszárnyal elképesztő 235 kW / 320 LE teljesítményével és 420 Nm nyomatékával. Ahhoz hogy ez az erő a lehető leghatékonyabban kerüljön továbbításra, a Volkswagen mérnökei kifejlesztették az új 4MOTION összkerékhajtási rendszert, amely nyomatékvektor-szabályozást használ a hátsó tengelyen. Ez az alapja a Golf R tovább javított kezelhetőségének, amely mércéül szolgál a modell kategóriájában.
A Golf R minden idők legsikeresebb Volkswagen termékcsaládjának hagyományosan a legerősebb modellváltozata. Összkerékhajtásával, exkluzív formavilágával és felszereltségével ez a kiemelkedően dinamikus autó kategóriájában – a Golf kategóriában – példaként szolgál a műszaki tartalom tekintetében. Most sincs ez másképp: a Golf R az első Volkswagen, amely az új összkerékhajtás rendszerével, az R-Performance nyomatékvektor-szabályzással szerelt 4MOTION rendszerrel mutatkozik be. Ez a járműdinamikai vezérlésen keresztül intelligens hálózatba szervezett rendszer új dimenzióba emeli a sportosságot.
„A Golf R modellel az volt a célunk, hogy a menettulajdonságait illetően a lehető legnagyobb semlegességet biztosítsuk. Más szavakkal kifejezve, garantálni szeretnénk, hogy a jármű nem lesz alul- vagy túlkormányozott és végig a lehető legközvetlenebb irányítást kínálja.” – hangsúlyozta Jonas Thielebein, a Golf R vezető mérnöke. A Volkswagen R fejlesztőjeként ő kifejezetten büszke a nyomatékvektor-szabályozás rendszerére, ahol az új hátsó hajtás az erőforrás teljesítményét nem csupán az első és a hátsó tengely között osztja szét, de a két hátsó kerék között is adagolja azt. Ez jelentősen javítja a modell agilitását, különösképpen a kanyarvételeknél. „A kerekenkénti nyomatékszabályozás lehetővé teszi, hogy új határokon autózzunk a modellel. A jármű kezelhetősége nagy sebességnél is a lehető legsemlegesebb marad.” – teszi hozzá Thielebein.
Az R Performance csomag
A Golf R egy opcionális R Performance csomaggal is rendelhető, ekkor a modell legnagyobb sebessége elérheti a 270 km/órát. Az R Performance csomag esetén egy nagyobb, látványosabb hátsó légterelőt kap a modell, amely további leszorítóerőt biztosít a hátsó tengelyen. Ezen kívül 19 col peremátmérőjű Estoril könnyűfém keréktárcsákat és két további vezetői profilt kínál az R Performance csomag. A „Speciális” (dedikált Nürburgring vezetői profil) és a „Drift” mód – a vezetői profil kínálattal együtt – gyorsan hozzáférhető a kormánykerék „R” gombját megnyomva.
Két vezetői profil a maximális teljesítményért
Az országutaktól távol a „Drift” mód a menettulajdonságok teljesen új szintjét nyitja meg és kihasználva a nyomatékvektor szabályozásban rejlő további lehetőséget a semleges kezelhetőséget egy túlkormányozottság váltja fel. Ekkor a lehető legnagyobb nyomaték jut a kanyar külső ívén futó kerékre. A „Drift” profilnál a menetstabilizáló (ESC) alaphelyzetben „Sport” módban van, amely azt jelenti, hogy a Golf R vezérlő elektronikája egy igen késői ponton avatkozik csak be. De igazi driftelésre is van lehetőség, ekkor az ESC-t egyszerűen ki kell kapcsolnia a vezetőnek.
Még több irányítás a vezetőnek
Az R Performance csomag mindkét vezetői profiljánál a gázpedál karakterisztikáját olyan érzékenyen állították be, hogy az a teljesítmény valódi, közvetlen élményét közvetítse. A nagyfokú irányítás előny, amikor a tökéletes driftelés a cél havon, jégen vagy akár aszfalton. A „Speciális” és „Drift” profil esetében is a sebességváltó kalibrálását úgy optimalizálták, hogy a fordulatszámot folyamatosan magas szinten tartsa. Automata módban így a kettős tengelykapcsolós sebességváltó (DSG) a lehető legkésőbb vált fel és a lehető leghamarabb vált le, ezzel is segítve az erő felépítését.
A kettős tengelykapcsolós sebességváltó (DSG) bevezetése óta most először a váltó manuális módban marad mindkét vezetői profilnál, amennyiben a vezető ezt választotta ki. Az automata módba való véletlen visszacsúszás már a múlté. Ez olyan újdonság, amelyre a profik, mint amilyen Benjamin Leuchter már hosszú ideje várnak. A Volkswagen márka nagyköveteként és fejlesztési illetve tesztpilótájaként Leuchter meglátásaival jelentősen hozzájárult a Golf R fejlesztéséhez és finomhangolásához. „A véleményem egyértelmű: a Golf R a termékcsoport kiemelkedő modellje! Az új összkerékhajtással, amely tökéletesen osztja el az erőt a kerekek között és a két új vezetői profillal a Golf R valóban izgalmas vezetési élményt kínál.”
Fotó és videósorozat a Volkswagen Newsroom oldalán
A Volkswagen Newsroom letölthető anyagai között széles választékban állnak rendelkezésre havon és jégen történő driftsorozatok. Ezen kívül a Golf R Winter Challenge is megtekinthető a Volkswagen és a Volkswagen R csatornákon. Ebben az egyedülálló videósorozatban Benjamin Leuchter és a svájci autóversenyző Jasmin Preisig versenyeznek a Golf R modellben.
1, Golf R (235 kW/320 LE), hétfokozatú kettős tengelykapcsolós DSG sebességváltóval – (NEDC ciklus alapján) üzemanyag fogyasztás (l/100 km): 9.0 (városi), 6.0 – 5.9 (városon kívüli), 7.1 – 7.0 (vegyes); széndioxid kibocsátás (vegyes, g/km): 163 – 161; hatékonysági osztály: D.