- Friss megjelenés, nagyobb hely, modern technikák és elegáns design
- Hatékony turbódízelek, osztályelső fogyasztási és CO2-adatokkal
- A transzporterekhez is bevonult az Opel díjnyertes formavilága
- Laptop-tartó és IntelliLink teszi mobil irodává a Vivarót
- Variálható mindenes, kétféle hosszúsággal és magassággal, nagyobb raktérrel
Rüsselsheim/ München. Jön az új Opel Vivaro – praktikusabb, hatékonyabb, erősebb kisugárzású, mint valaha. A második generáció a haszonjárművek funkcionalitását ötvözi egy mobil iroda előnyeivel és a személyautók komfortjával, designjával. A Vivaro már eddig is etalon volt az európai haszonjármű-piacon: a 2001-es kezdés óta 600 ezer darab készült az Opel bestselleréből. Évente kerek 50 ezer járművel a Vivaro tíz százalékot tesz ki a szegmensből– ezzel a siker legfontosabb garanciája a márka haszonjármű-portfóliójában. A sikert a Vivaro nyáron forgalomba kerülő második nemzedéke hivatott fokozni.
Előfeltételei a lehető legjobbak: a változatgazdag típusnak nőtt a hosszúsága, ami a raktér javára válik. Belsejét modern IntelliLink-technika, valamint könnyen kezelhető navigátor és felszerelés varázsolja mobil irodává. Hallatlanul gazdaságos is: új turbódízeljei 5,7 liter/100 kilométerre szorítják le a fogyasztást, a CO2-kibocsátást pedig 149 g/km-re – e kategória-csúcsértékek a pénztárcát is kímélik.
„A Vivaro piacán erős a küzdelem, a vevők nagyobb követelményeket támasztanak a korábbinál“, elemzi a helyzetet az Opel értékesítési igazgatója, Peter Christian Küspert. „A jármű legyen üzleti és privát névjegykártya, és sokoldalúan használható. Pontosan erre optimális az új Opel Vivaro. Fontos eleme a termékoffenzívánknak, jelentősen erősíti pozíciónkat a haszonjárműves üzletágban.“
Két dízel, négy teljesítménylépcső: a Vivaro új turbótechnikája
A modern hajtóművek gazdaságos és húzós mindenessé teszik a Vivaro második nemzedékét: kétféle új turbódízeljével megrakottan is fürge. A választék tagjai az 1.6 CDTI (66 kW/90 LE és 85 kW/115 LE), valamint a soros feltöltésű, töltőlevegő-hűtős 1.6 BiTurbo CDTI (88 kW/120 LE és 103 kW/140 LE). A kombinált ciklus szerinti fogyasztás több mint egy literrel ment lejjebb, a BiTurbóé például 5,7 liter, ami 149 g/km CO2-nek felel meg, és csúcsértéknek számít a kategóriában. A speciális Eco-mód pedig segít még takarékosabban közlekedni.
De nemcsak spórol, hanem erős is az új Vivaro: a 88 kW (120 LE) teljesítményű BiTurbo már 1500/percnél 320 newtonmétert ad le, sőt a 103 kW-os (140 LE) változat 340-et.
Igényes futóművével és sokféle biztonsági rendszerével megbízhatóan viszi át teljesítményét az útra az új Vivaro. Elektronikus fékerőelosztós ABS mellett van benne például fékasszisztens, emelkedőn elindulási asszisztens, elektronikus menetstabilizáló kipörgésgátlóval és a felborulást megelőző „Roll Over Mitigation“ rendszerrel. Modern vezetőtámogatás teszi még biztonságosabbá, például sebességhatárolós sebességrögzítő éppúgy kapható hozzá, mint a tolatást megkönnyítő Parkpilot. A hátrapillantást nemcsak tolatókamera segíti, hanem, az utasoldali napellenző nagy domború tükre is, amelyet úgy lehet állítani, hogy a jármű melletti holtteret mutassa.
Modern mobil munkahely: tágas új Vivaro, praktikus részletekkel
Flexibilis, univerzálisan használható, komplett felszerelésű – bármilyen igényre pontosan megfelel az új Opel Vivaro. Megőrizte a típus változatgazdagságát, kétféle hosszúsággal (L1: 4.998 / L2: 5.398 mm) és magassággal készül (H1: 1,971 / H2: 2,465 mm). Többet vihet el elődjénél, hiszen mindkét hosszváltozat hosszabb lett 216 milliméterrel, ami a raktér javára válik: ennek hosszúsága 2.500 (L1) illetve 2.900 milliméter (L2) – az eddiginél 100-zal több –, így egymás mögé pakolt három raklapot fogad. Nőtt a raktérfogat is: a zárt furgoné 5,2 – 8,6 m3. Hosszú tárgyak szállítását megkönnyíti, hogy a jobb oldali hátfalajtót 90 fokos szögben nyitva rögzíteni, illetve a baloldalit külön zárni lehet; az utasülésnél pedig átrakási lehetőség van. Az oldalsó tolóajtós kombi három sorban nyolc főnek kínál kényelmes ülést.
Az új Vivaro vezetőhelye modern mobil munkakörnyezet. A sofőr állítható magasságú, deréktámaszos komfortülésen trónol, minden a szeme előtt és keze ügyében van. A középső ülés néhány mozdulattal kis íróasztallá alakítható, ahol elfér a laptop. Az úti holmit a középkonzoli infotainment-készülék felett lehet elhelyezni, vagy az utasülés alatti 42 literes fiókban.
A külvilággal teremt kapcsolatot a Vivaróhoz első ízben kínált Opel IntelliLink rendszer, hétcolos, színes érintőképernyővel és navigátorral. Térképet frissíteni USB-ről letöltve lehet, a telefonálást és az audiostreaminget Bluetooth szolgálja, a komfortot klímaautomata és a kulcsnélküli zárrendszer.
Összetéveszthetetlen: egyszerre robusztus és elegáns az új Vivaro
Belül praktikus és komfortos, kívül robusztus és elegáns új Vivaro első ízben hozza be az Opel „szoborszerű szépség, németes precizitással” formavilágát a könnyű haszonjárművekhez, és ezzel bizonyára meghódít egy új vevőkört. Markáns hűtőmaszk és fényszóró, az oldalfalon lendületes sarló-motívum teszi elegánssá és friss hatásúvá. A nappali menetfény természetesen LED-es, és az Opel szárnyas grafikáját mutatja, míg a letisztult, praktikus hátsó rész azt az elnyűhetetlenséget sugallja, amelyet egy napi használatra való furgontól elvár a vevő.
A vásárló tizenegyféle szín közül választhat, ám speciális alkalmazásokra már a piaci bevezetéstől fogva lehet különleges színt kérni – hogy bármilyen feladathoz az oda illő öltözékben álljon ki az új Vivaro.