Új struktúra az MT Zrt.-ben

Az MT Zrt. április elsejétől új szervezeti rendben működik majd, elsősorban a turisztikai- és az agrármarketing fokozott együttműködésének jegyében, valamint 8 milliárd forintnyi uniós forrás lehető leghatékonyabb felhasználása érdekében.

Faragó Péter szerkesztőségünk kérdésére röviden vázolta az új SzMSz leglényegesebb pontjait. A vezérigazgató az elmúlt hónapokban folyamatosan zajló átalakítások befejezéseként aposztrofálta az új Szervezeti és Működési Szabályzatot.

Talán a legfontosabb újdonság, hogy létrejön egy stratégiai igazgatóság, amelynek elsőszámú feladata az Utazás Kiállításon ismertetett, három évre szóló marketing stratégia megvalósulásának figyelemmel kísérése lesz.

Ezen felül az új szervezeti egységhez kerül át a kiállítás szervezés, elsősorban azért, mert mostantól az Agrármarketing Centrum számára is ez a csapat dolgozik majd, akár belföldön, akár külföldön kell kiállítást szervezni.

Ugyancsak a stratégiai igazgatósághoz kerül át a kutatási tevékenység, hasonló okból, mit a kiállítás szervezés.

Végül, de egyáltalán nem utolsó sorban a stratégiai igazgatóság feladata lesz a most kezdődő uniós pénzügyi ciklusban az MT Zrt. számára lehívható, mintegy 8 milliárd forintnyi forrás kezelése.

A jövőben egy igazgatóság fogja koordinálni a külképviseleti és a kongresszusi tevékenységet. Az átalakítás célja a hatékonyságnövelés: ezzel az összevonással erősíteni kívánják a nemzetközi kongresszusi piacon a magyar jelenlétet. Ezzel az intézkedéssel – többek között – a tervek szerint három év múlva piacra lépő új, nagy befogadóképességű kongresszusi központ lehető leghatékonyabb értékesítését kívánják elősegíteni.

A külképviseletek is kapnak majd feladatokat az agrármarketing területén is, bár ez nem lesz hangsúlyos, lévén, erre a tevékenységre ma is létezik szervezet más tárcák égisze alatt.

A regionális marketingigazgatóságok a jövőben az Agrármarketing Centrum céljait is fokozottan szolgálják majd, szervezetileg ez annyit jelent, hogy mind a kilenc régióban lesz egy munkatárs, aki dedikáltan az agrármarketinggel foglalkozik, annak ellenére, hogy az RMI-k továbbra is a turisztikai vezérigazgató-helyettes felügyelete alá tartoznak majd.

A finanszírozás mikéntjét firtató kérdésünkre Faragó Péter elmondta: mind az Agrármarketing Centrumnak, mind a turisztikai területnek létezik külön büdzséje (előbbire 1,8 milliárd forintot irányoz elő a költségvetés, utóbbira a 4,9 milliárd forintos Turisztikai Célelőirányzat döntő hányadát biztosítja a költségvetés), ám, mindkét terület működési költségét felhasználják majd egymás erősítésére, közös akciók lebonyolítására.

A szervezeti átalakítás személyi konzekvenciáira vonatkozó kérdésünkre – tudva, hogy Ferenczy Anikó, a Kongresszusi Iroda eddigi vezetője egy kör e-mailben már el is köszönt a partnereitől – a vezérigazgató annyit elárult, hogy az átalakítás nem jár majd további, jelentős személyi változásokkal, illetve, hogy az MT Zrt. összlétszáma egyelőre nem változik.  Egyúttal jelezte, hogy a személyi változásokról a munkaszerződések aláírását követően ad tájékoztatást az MT Zrt.

A stratégiai igazgató pozíciójáról Faragó Péter elmondta, hogy közvetlenül az ő felügyelete alatt dolgozik majd, de sem a turisztikai, sem az agrármarketing vezérigazgató-helyettesnek nem lesz alá, vagy fölé rendelve, sokkal inkább velük együttműködésben tevékenykedik.

turizmus.com