A Dunlop ma új technológia bevezetését jelentette be, melynek célja a járművön belüli zajszintek vezetés közbeni csökkentése. A technológiával az autóvezetés rajongói jobban érzékelhetik a sportos motorjaik által keltett zúgást, mivel az autó belsejében a teljes zajszint akár 4dBA-val is csökkenhet.
A „Noise Shield” elnevezésű technológia elnyeli a zajt, amit az abroncsüreg rezonanciája (Tire Cavity Resonance – TCR) kelt az autó belsejében. Ez a fajta TCR keltette zaj abból adódik, hogy az abroncsban lévő levegő rezgésbe jön, miközben az abroncs végiggördül az úton, és ezzel, a szerkezetéből eredően, zajt kelt a jármű belsejében. A Dunlop Noise Shield technológiája – az erre a célra kifejlesztett habrétegével az abroncs belsejében – elősegíti az ilyen jellegű levegőrezgés csökkentését.
A technológia hatékonyan tompítja az abroncsüreg-rezonancia hangjának csúcsértékét az abroncsban – akár 11dBA-val is – így a jármű belsejében a zajszintcsökkenés akár 4dB is lehet, aminek köszönhetően a járműfülke jelentősen csendesebb lesz a sebességtartományok széles skálájára kiterjedően. A Dunlop vállalatot az Audi kérte fel a szóban forgó technológia kidolgozására néhány modellje számára a legsportosabbak közül, amilyen az RS6 és RS7, valamint az új A8.
Mivel a fejlett habszerkezetű kialakítás igen könnyű, nem hátráltatja sem az abroncs húzási teljesítményét, sem a sebességi jellemzőit. A hab az abroncs szerves részét képezi annak teljes élettartama során anélkül, hogy a normál használat körülményei között veszítene zajszintcsökkentő képességéből.
A Dunlop Noise Shield technológiája jelenleg a következő járművek alapfelszereltségével kapható:
- Audi RS6
- Sport Maxx GT – 285/30ZR21(100Y) XL
- WinterSport 4D – 285/30ZR21 100W XL
- Audi RS7
- WinterSport 4D – 275/30R21 98W XL
- Audi A8
- Sport Maxx GT – 275/35ZR21 103Y XL