A SEAT az év második felét is rekordokkal kezdte. A márka történetének eddigi legjobb első félévi eredményei után a SEAT kiszállításai júliusban 35,7 %-kal emelkedtek a 2017-es év azonos hónapjával összevetve. Így összességében a spanyol márka elérte az 52 700 értékesített gépkocsit, mely jelentős növekedés a 2017 júliusában regisztrált 38 900 darabhoz képest. Ezzel az eredménnyel a SEAT történetének edigi legjobb július havi eredményét érte el, és megdöntötte a korábbi rekordot jelentő 2001-es adatot, a 46 200 darabos mennyiséget is.
Az idei év januárjától júliusáig a SEAT összesen 342 700 gépkocsit értékesített, ami 20.1 %-os növekedést jelent a 2017-es év azonos időszakának mutatójával, a 285 400 értékesített autóval összehasonlítva,. Ezzel egy adott év első hét hónapját tekintve a SEAT a legnagyobb értékesített mennyiséget érte el, a korábbi rekordot 2000-ben állították fel 324 400 eladott gépkocsival.
A SEAT marketingért és értékesítésért felelős alelnöke, Wayne Griffiths rámutatott, hogy “az értékesítés növekedésének köszönhetően január óta a leggyorsab növekedési volument produkáló európai márka vagyunk. A SEAT értékesítési rekordokat ér el, amely az Atecát és az Aronát is magába foglaló modell offenzívának köszönhető. Jelenleg minden harmadik általunk értékesített gépkocsi szabadidő autó (SUV), és ez az arány az elkövetkező néhány hónapban még növekedni fog az Arona pozíciójának erősödésével és a Tarraco piacra lépésével.
Az értékesítés meredek emelkedésének köszönhetőek a júliusig elért növekedés majdnem minden SEAT piacon 20 %-nál magasabbak volt.
Továbbra is Spanyolország a vezető piac 72 900 értékesített gépkocsival és 16 %-os emelkedéssel. Mindezen túl a SEAT a spanyol piac vezető márkája, és itt a Leon és az Ibiza a legnagyobb mennyiségben regisztrált modellek.
Németország, a SEAT második legnagyobb piaca az első félévben 26,4 %-os növekedést produkált, ami 71 400 SEAT értékesítését jelentette.
Az Egyesült Királyságban a SEAT – az ottani uralkodó piaci trenddel szemben – növelte eladásait, és 23,5 %-os növekedéssel 41 600 gépkocsit értékesített.
Franciaország a SEAT negyedik legnagyobb értékesítési volumenű országa 18 900 egységgel, és ez az egyik leggyorsabban növekvő piac 23,2 %-os növekedéssel. Hasonló a helyzet Olaszországban is, ahol a 27,1 %-os emelkedés 14 200 értékesített gépkocsit jelentett.
Más európai országokban is több, mint 20 %-kal emelkedett az értékesítés, így Ausztriában 22,2 %-kal (13 700 eladott gépkocsi), Belgiumban 45,4 %-kal (6 900 darab), Portugáliában 22,2 %-kal (6 800 darab) és Hollandiában 26,6 %-kal (5 700 darab).
A növekedés még magasabb volt Algériában, ahol a SEAT idén eddig 12 900 gépkocsit szállított le ügyfeleinek, ami 11 700 egységgel volttöbb, mint a 2017-es év első hét hónapjának adata.
Nőtt a működési eredmény is
2018 első félévében a kereskedelmi sikereknek köszönhetően a SEAT működési eredménye 62,7 %-kal emelkedett a 2017-es esztendő azonos időszakával összevetve. Ez a történelmi rekordot jelentő 212 millió euró elérését jelentette. Ebben az időszakban a vállalat forgalma is rekordot ért el a 14,5 %-os növekedést jelentő 5 milliárd 786 millió eurós összeggel.
Az eredmények elérésének kulcstényezője az Aronának a SEAT modell kínálatába történő bekerülése volt.