A Miskolci Balett idei első bemutatójával folytatja az irodalmi alkotások és sikerfilmek táncszínházi feldolgozásának vonalát. A Casablanca tavalyi sikere után ezúttal az Álom luxuskivitelben adaptációját láthatja a közönség Kozma Attila rendezésében október 19-én a Kamaraszínházban. Álmokat látunk, szenvedélyeket, indulatokat, a racionalitás és a szerelem összetűzését, két fiatal kapcsolatát, akik végül nem engedik, hogy tiszta érzelmeiket befolyásolja a rideg világ.
Kozma Attila rendező-koreográfus Truman Capote kisregényét és az Audrey Hepburn főszereplésével készült filmet vette alapul a táncszínházi előadáshoz. – A regényben sokkal színesebbek, kidolgozottabbak a karakterek, és a történelmi háttérről, a ’60-s, ’70-es évek Amerikájáról is mélyebb képet ad, ezért nem hagyatkoztunk csupán a filmre. Két fiatalt látunk, akik pályájukat és felnőtt életüket is most kezdik. Ennek a helyzetnek a kiszolgáltatottsága az, ami hasonlítható mai életünkhöz, és persze a szerelem minden időben aktuális témája – mondja a rendező. – A mozgásvilágban emeltük picit a tétet, az alapvetően kortárs mozdulatokra épülő előadásban nagyobb hangsúlyt kaptak a tánctechnikai kifejezőeszközök, mint a színháziak. Igyekszünk a testtel, a testről is beszélni a nézőnek, hiszen sok éves munkánk után mára értő közönsége alakult ki a táncelőadásoknak Miskolcon, így bátrabban kísérletezhetünk már izgalmasabb megoldásokkal. A cél az, hogy egy szerethető előadás szülessen, ebben pedig a zenei világ, a 60-as évek ismert jazz, pop, és alternatív zenéi, illetve a fantasztikus látvány is nagy szerepet játszik. Cily Hebrentch állandóan úton van, nem csak fizikálisan, de lelki értelemben is. Ezért egy hatalmas bőröndöt látunk a színpadon, amelyben egy amerikai bérkaszárnya szobái rajzolódnak ki. Sokáig csiszoltuk ezt az előadást, mert ez is egy csillogó gyémánt a Tiffany kirakatában – tette hozzá Kozma Attila.
Kovalszki Boglárka, az előadás női főszereplője bevallotta, nagyon sokat tanult saját magáról is Cily Hebrentch megformálása közben. – Sokszor úgy éreztem, egyszerre nézem ezt a nőt belülről és kívülről. Ugyanúgy életvidám, szeleburdi lány, mint én vagyok, eközben pedig egy határozott, irányítani képes nő. Ezt a sokoldalúságot igyekszem megmutatni a színpadon, ami nem könnyű feladat. Nagyon élvezem ezt a szerepet, hiszen folyamatosan a színpadon vagyok, nagyon sokat tudok megmutatni magamból ezekben a jelenetekben, a jelmezek pedig gyönyörűek. Rengeteg munka van ebben az előadásban, de úgy gondolom, a nézőt végül elvarázsolja majd a nagyszerű látvány és ez a tánc nyelvén megfogalmazott csodálatos történet – ajánlja az előadást Kovalszki Boglárka.
Eddig magabiztos, erős férfiakat alakítottam a színpadon, Paul Varjak viszont nagyon más karakter – meséli Dragos Dániel. – Sokáig kerestem, hogyan mutathatom meg a pályakezdő íróban rejlő bizonytalanságot, ezért izgalmas kihívás volt számomra ez a szerep. Ebben a kapcsolatban a nő az erősebb, ő vezeti, irányítja ezt a férfit, aki csupán sodródik az árral. Egészen más oldalát látjuk itt a férfi-nő kapcsolatnak, ezért is érdemes tehát eljönni erre az előadásra – mondja a táncművész.