Egy kis amerikai kitérő után az út gladiátorai visszatértek a vén kontinensre, hogy a nyarat teljes egészében Európában töltsék. A három nyári hónapban négy, már megszokott helyre érkeznek meg a ralisok. A hétvégére először is Olaszországba utaznak, s Szardíniában kiderül majd, vissza tudnak-e ülni a trónra a Volkswagen pilótái. 2015-ben mind a négy nyári ralin győzedelmeskedtek pilótái, de idén már két másik pilótának is átengedték a győztes trófeát.
Sebastien Ogier és Andreas Mikkelsen azért megnyugodhat, mert még mindig az egyéni ponttábla élén állnak. Míg Ogiernek tetemes az előnye a ponttábla legtetején, addig Mikkelsen csak most tornázta vissza magát az elitbe, s előnye a második helyen nem behozhatatlan. Az argentin és portugál murvás pályákon Hayden Paddon és Kris Meeke kimutatta a foga fehérjét és elhappolta az első helyet.
Öt ralin van túl a mezőny, s látszik, hogy bár az erőviszonyok a tavalyinak megfelelően alakulnak, azért a Volkswagen pilóták nincsenek oly nagy fölényben, mint 2015-ben ilyenkor. Ogier a szezonnyitó két havas ralin, míg Latvala a forró mexikói murván állhatott a dobogó legfelső fokára. A tavalyi Olasz/Szardínia Ralit Sebastien Ogier nyerte meg, de nem sokon múlott, hogy a dicsőség Hayden Paddoné, a Hyundai új-zélandi pilótájáé legyen.
Ölre menő küzdelem folyt Paddon és Ogier között a 2015-ös Szardínia Ralin. Előbbi két napig vezette a ralit, de ereje nem tartott ki a rali végéig. Kénytelen volt beérni a második hellyel. A harmadik helyen Thierry Neuville ért célba, így a Hyundai duplán dobogós lett. Paddon autója viszont egy nagy baleset következtében kiégett a 2016-os Portugál Ralin, így azt teljesen újra kellett építeni. A fiatal tehetséggel ez azután történt, hogy a kettővel ezelőtti versenyt, az Argentin Ralit megnyerte.
„Nehéz versenyhétvégénk volt Portugáliában, de a baleset egyáltalán nem vette el az önbizalmunkat. Valójában mindennél eltökéltebbek vagyunk, hogy visszavágjunk Szardínián. Szeretném a csapattagoknak megköszönni azt, hogy elkészültek az autóval. Remélhetőleg meg tudjuk hálálni erőfeszítéseiket egy remek eredménnyel.” – szögezte le Paddon.
A Portugál Rali óta három hét telt el remélhetőleg elég volt arra, hogy a ralis csapatok felkészüljenek egy újabb murvás megpróbáltatásra. A durva olasz murvás utak alaposan próbára teszik a mezőnyt a rali három napja alatt. Szardínia a tesztelések helyszíne volt a múltban, s ez idén sincs másként. A kellemes környezet, az ideális időjárás és a nehéz pályák ideálissá teszik az olasz versenyhelyszínt a murvás gyakorlásokra.
2004 óta rendezik meg az Olasz Ralit Szardínia szigetén, ugyanis akkor az előző évek tradicionális aszfaltos San Remo-i helyszínét váltották fel a murvás Szardíniával, s így egy nagyon nehéznek bizonyuló ralit kellett teljesítenie a pilótáknak. Mivel azonban a murvás tesztelések nagy része Szardínián folyik, így ez általában komoly segítséget jelent a csapatoknak a verseny különleges kihívásainak feltérképezésében. A szardíniai szakaszok gyorsak és szűkek, amelyek hol nagy lapos területeken, hol pedig hullámzó erdős völgyeken vezetnek keresztül, melyek tele vannak víztócsákkal és nagy ugratókkal. Így fontos szerephez jut a jól elkészített itiner és a megfelelő versenyvonal megtalálása is.
A hőmérséklet várhatóan idén is eléri a 30°C-ot a hétvégén, így ez elég izzasztó lesz pilótának és gépnek egyaránt.
A rali
A 2016-os Szardínia Rali három napon át tart, s a 19 gyorsasági szakasz 324,60 km-t tesz majd ki. A verseny teljes távja: 1290,55 km.
A szervezők idénre is előrukkoltak néhány újdonsággal. Két új szakasz, a Sassari-Argentiera és a Tula is bekerült az útvonalba, s a korábban a Cagliariban rendezett nyitó szakaszt lecserélték az Algheróhoz közeli szuperspeciális gyorsasági szakasszal. A többi szakasz már klasszikusnak számít ezen a ralin.
Idén immár harmadszor Alghero városa ad otthont a rali főhadiszállásának és a szervizparknak. A rali szombati napja lesz a leghosszabb és legnehezebb. A Monte Acuto régióban rendezett hat gyorsasági szakasz 177 km-t tesz majd ki.
Idén az egyik új gyorsasági szakasszal, a Sassari-Argentierával zárul a rali. A mezőny másodjára is megteszi azt vasárnap, s ez számít majd a Power Stage-nek, ahol bónusz pontokért hajtanak a versenyzők. A Monte Lerno Micky’s Jumpja a szezon egyik leglátványosabb ugratója.
A világbajnokság állása a Portugál Rali után:
Pilóták
- Sebastien Ogier (FRA) Volkswagen Motorsport 114 pont
- Andreas Mikkelsen (NOR) Volkswagen Motorsport 67 pont
- Mads Östberg (NOR) M-Sport WRT 58 pont
- Hayden Paddon (NZL) Hyundai Motorsport 57 pont
- Dani Sordo (ESP) Hyundai Motorsport 56 pont
- Jari-Matti Latvala (FIN) Volkswagen Motorsport 37 pont
- Kris Meeke (GBR) Abu Dhabi WRT 26 pont
- Ott Tanak (EST) DMACK WRT 24 pont
- Thierry Neuville (BEL) Hyundai Motorsport 23 pont
- Eric Camilli (FRA) M-Sport WRT 14 pont
Gyártók
- Volkswagen Motorsport 145 pont
- Hyundai WRT 96 pont
- M-Sport WRT 82 pont
- Volkswagen Motorsport II 70 pont
- Hyundai Motorsport N 51 pont
- DMACK WRT 30 pont
- Jipocar Czech National Team 12 pont
- Yazeed Racing 4 pont
(Forrás: Amber PR)