Újra a fedélzeten!

Az MR Racing két MARB-os párosa, Kiss Roland és Haraszti Zsolt, valamint Apkó Dániel és Budai László egy abszolút győzelemmel, illetve egy kategória ezüsttel örvendeztette meg magát és szurkolóit a Déli Régi ötödik futamán, a zobákpusztai Rallye Sprinten.

 14463216_10207723101094900_8521782971678364081_n

A május végi, lyukóbányai esést követően az augusztusi Baranya Kupán teszt jelleggel már rajthoz állt Kiss Roland és Haraszti Zsolt a tűzpiros Lada 2105-sel. A komlói futamon begyűjtött majd 100 gyorsasági kilométer és a Zsiguliba ölt rengeteg munkaóra a múlt hétvégén megrendezett éjszakai Rallye Sprint futamon, Zobákpusztán fizetődött ki igazán, hisz a pécsi kettős megnyerte a MARB Déli Régiójának ötödik futamát.

„Valóban, – mosolygott Roli a beszélgetés elején – de ez azért nem volt ilyen egyszerű. Az első gyorson kétszer én hibáztam, kétszer pedig az autó. Ami engem illet, mindjárt az első fékútnak úgy nekiálltam a csont hideg gumival, mintha mentem volna előtte 15 kilométert és így éppen csak sikerült bekanyarodni az első visszafordítóba. Utána túlcsúsztunk a bekötő útnál, ahol be kellett fordulni az átkötőre, majd kétszer leállt a gyors közben a kocsi, de ezt a problémát a fiúk megoldották a szervizben, egy elektromos zavar okozta a hibát. A második gyorson ránk sötétedett és próbáltam úgy menni, ahogy ezt megterveztük a verseny előtt, húzósan, de abszolút kockázatmentesen. Ez be is jött, mert nagyon jó volt az eredmény, sikerült 8 másodperc előnyt kialakítanunk a legfőbb riválisainkkal szemben. A második szakasz volt a verseny kulcsa, mert úgy próbáltam menni, mintha világos lenne, igyekeztem ragaszkodni a tréningen belőtt fékpontokhoz. Ez volt a kulcs, mert utána már nem is nagyon javítottunk az időeredményeken, egy másodpercen beül autóztunk magunkhoz képest a többi gyorson, míg az ellenfelek azért jelentősen javítottak az idejükön. Végül majd 15 másodperccel sikerült nyerni, úgyhogy nagyon boldog vagyok, mert sikerült jól összeraknunk azt a hat szakaszt. Zsolti nagyon sokat segített navigátor oldalról, függetlenül attól, hogy mind a ketten kívülről fújjuk a pályát, de sötétben azért teljesen más képet mutat. Rengeteget segített és hozzá tett egy kis pluszt, ami kellett ahhoz, hogy megnyerjük ezt a versenyt.”

 

Az Apkó Dániel – Budai László kettős hasonló cipőben jár, mint Kiss Rolandék. A váci páros Lyukóbányán összetörte az előzőző 2107-ét és mivel a fehér Zsiguli bukócsővének a homologizációja az idei év végén lejár, ezért építettek egy új kockát. Az immáron fekete-zöld színekben pompázó Ladát először az oroszlányi MARB futamon vetették be, majd a kezdeti gyerekbetegségek orvoslása után rajthoz álltak Zobákpusztán is.

 

„ Igazából sem sötétben, sem pedig Zobákon nem versenyeztünk még, úgyhogy elég nagy kihívás volt számunkra az éjszakai futam, de hál’ Istennek elég jól sikerült. Abszolútban a 9. helyen végeztünk, az 5-ös kategóriában pedig másodikak lettünk. A helyi fiúk biztosan többet jártak már itt, mint mi, nekünk ez volt az első versenyünk ezen a pályán, de azt gondolom, hogy sikerült helyt állnunk. Próbáltunk a nézőket is szórakoztatni, de azért az időeredményt is igyekeztük szem előtt tartani. Egyszer kellett gumiznunk, de az éjszaka azért megviselt bennünket, főleg úgy, hogy reggel a gépátvétellel kezdtünk, majd pályát írtunk, délutántól pedig versenyeztünk. Hosszú volt egy picit, így egy napba sűrítve a program. Ettől függetlenül igazi kihívás volt az erdőben, a fák között autózni. Most már tudom milyen az, ha az embernek csőlátása van, mert sietni akar, de jól éreztük magunkat! Markó Tibi kitett magáért, kis csúszás volt csupán egy baleset miatt, de azt gondolom, hogy mindenki élvezte a versenyt, aki kilátogatott Zobákra. Katona Kornél egy szuper motort épített a Zsiguliba és hatalmas köszönettel tartozom Kurali Bálintnak, valamint Harmos Gergőnek a rengeteg segítségért. Meg kell említenem még Borbás Szabolcsot, akitől kölcsönkaptuk a lámpákat, amivel bevilágítottuk a szervizsátrunkat, óriási köszönet érte!”