Ősszel megújult formában jelentkezik az m1-en a Borvacsora című műsor. Az augusztus 17-én induló, nyolcrészes sorozatban neves borászok és népszerű személyiségek – sportolók, színészek, zenészek, előadóművészek – beszélgetnek; közben bemutatják Magyarország borrégióit is. A kóstolt borokhoz a tájegység jellegzetes alapanyagaiból készítik el a műsor séfjei a különleges fogásokat. A Borvacsora a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Centrum Vezérigazgatósága (AMC) megbízásából készül.
Megújult formában indul ismét útjára a Borvacsora az m1 tévécsatornán. A szerkesztők legnagyobb újítása, hogy műsorvezetőnek megnyerték a kiváló bokszolót és étteremtulajdonost, Kovács „Koko” Istvánt. „Koko ideális választás erre a feladatra, saját étterme révén jártas a gasztronómiában, és kifinomult borértő hírében is áll” – mondta az új műsorvezetőről Rákay Philip, a Magyar Televízió Zrt. intendáns-programigazgatója. Az idei sorozat nyolcrészes lesz. Az előző évadban a huszonkét borvidéket járta körbe a stáb, idén a magyarországi borrégiókra koncentrál a műsor. Néhány kisebb gyártástechnikai módosítás mellett a műsor hangulata, struktúrája változatlan marad.
„Az egyórás adásokban egy-egy borrégió mutatkozik be saját boraival, illetve a tájegységre jellemző, évszaknak megfelelő ételsorokkal” – hívta fel a figyelmet a műsorról szóló sajtótájékoztatón Kovács „Koko” István. Koko elmondta, hogy a Borvacsora új helyszínről, egy budai étteremből jelentkezik, ennek megfelelően változtak a műsor szintén állandó partnerei, a séfek is. Fóti Tamás séf és Kerekes Krisztián séfhelyettes gondoskodik a tájegységekre jellemző ételsorok összeállításáról és elkészítéséről.
A Borvacsora szombatonként lesz látható az m1 műsorán, 22.00 órai kezdettel. A Hemingway étteremben a szombati adásokat követő hét péntekén 17 órától – előzetes foglalást követően – bárki számára lehetőség nyílik arra, hogy végigkóstolja az előző heti adás étel- és borsorát, megtapasztalja a Borvacsora nyújtotta gasztronómiai élményt.
„Régebben külön fröccs-, vörösbor-, fehérbor- és élelmiszerkampányokat indítottunk, de tavaly átálltunk erre a megoldásra: egyetlen műsor ad platformot mindannak, amit a magyar gasztronómiáról és a borokról mondani akarunk” – ezt már dr. Simon Péter, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgató-helyettese, az Agrármarketing Centrum Vezérigazgatóság vezetője mondta el a sajtótájékoztatón. Simon szerint az AMC megbízása jó megtérüléssel kecsegtet, hiszen a műsor nézettségével már tavaly is teljesítette az elvárásokat, idén pedig még jobb eredményt várnak a megújult Borvacsorától, amelyben adásról adásra feltűnnek a kiváló minőségű magyar húsok és húskészítmények is.
A műsor, amelynek szlogenje „Tájak, ízek, történetek”, alkalmas arra is, hogy ráirányítsa a figyelmet az egyre sikeresebb Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállításra, népszerű nevén az OMÉK-ra – mondta el az AMC vezetője.