Ünnepel a Balaton: csütörtökön kezdődik az 55. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj

Várhatóan 600 hajó legénysége vág neki csütörtök reggel az 55. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjnak. A légvonalban több mint 155 kilométeres távot legkésőbb szombat reggelig kell teljesíteniük a versenyzőknek. Ugyan nem egyértelműek és nem egybehangzóak még a meteorológiai előrejelzések, de a Siófoki Meteorológiai Állomás ma reggeli előrejelzése szerint az 55. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj első napjának kora reggelén erős, viharos szél várható. A verseny rendezője és a Versenykoordinációs központ elképzelhetőnek tartja a verseny rajtjának 3 órával törtnő (12.00-re) elhalasztását! Ennek oka, hogy ugyan a vitorlázók zömének nem probléma 60 km/h szél megvitorlázása, de a Balaton minden szegletéből a versenyre igyekvő hajók biztonságos kikötése, a kikötői vendéghelyek hiánya okán ilyen nagy létszámú mezőny számára nem biztosított. Egy esetleges halasztás esetén így a legtöbb hajó éjszakára maradhat a szokásos biztonságos kikötő helyén. Megvárva a kora délutáni friss meteorológiai előrejelzéseket, további egyeztetést követően a Versenyvezető a rajt időpontjáról ma, szerdán 15.00-kor dönt, és haladéktalanul értesíteni fogja a versenyzőket.

A Kékszalag Fesztivál egyébként már zajlik Balatonfüreden, színes programokkal és látványos vitorlásversenyekkel várnak mindenkit a szervezők július 8-ig az 55. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj ünnepélyes díjkiosztójáig.

Hasonlóan az összes vitorlásversenyhez, a Kékszalagnak sincs favoritja. Az azonban szinte biztosra vehető, hogy az idén is a balatoni katamaránflotta egyik tagja kerüli meg a leggyorsabban a tavat. Az abszolút értékelés szerint is a többtestű hajók lesznek az élmezőnyben. Nagy kérdés, hogy megdől-e a 2022-es győztes Raiffeisen Fifty-Fifty időrekordja a 7 óra 13 perc 21 másodperces idő, amivel jelenleg a csúcstartók” – nyitotta meg a sajtótájékoztatót Holczhauser András, a Magyar Vitorlás Szövetség főtitkára.

Hozzátette: A Kékszalag különlegessége, hogy sok kis versenyt és párharcot foglal magában, hiszen több mint 30 hajóosztályban és értékelési csoportban versenyeznek a csapatok. Emellett a regatta részben a sportszerűségről szól. Hiszen a verseny közben is számos alkalommal a vitorlázók a fair play jegyében segítenek a másiknak. Továbbá a Kékszalag az elszántság versenye is, mivel sokan 24-36 óra vitorlázás után sem adják fel, hanem a rendelkezésre álló 48 órás limit lejártáig küzdenek az elemekkel.

 

A verseny névadó támogatója ötödik éve a Raiffeisen Bank. Zolnai György, a névadó főtámogató Raiffeisen Bank vezérigazgatója elmondta: a 2023-as futamon is nagyon izgalmas befutót vár. Idén is olyan digitális innovációk segítik a küzdelem követését, amelyek 5-10 éve még szinte elképzelhetetlenek voltak, különösen a viadal közvetítését tekintve. Ma már egyaránt természetes az, hogy a napi pénzügyeket akár a Balaton közepéről is el lehet intézni, ugyanúgy, mint az, hogy a Kékszalag bármelyik hajójának pontos pozíciója bármikor lekérhető és követhető.

 

„A hagyományokhoz híven idén júliusban is visszatér Balatonfüredre az Audi, az 55. Kékszalag fő mobilitási partnereként. Márkánk nem csupán támogatóként szerepel a sportág ünnepévé vált versenyen, hanem aktív közreműködőként számos programelemmel is színesítjük a rajtnak otthont adó Balatonfüred vitorlásforgatagát” – nyilatkozta Zakariás Fruzsina, az AUDI márkaigazgatója.

 

Zakariás Fruzsina elmondta, hogy a Vitorlás téren ebben az évben is megtekinthetők lesznek az Audi legfrissebb modelljei, köztük a vadonatúj, teljesen elektromos meghajtású Audi Q8 e-tron is. Kiemelte azt is, hogy idén is megrendezik a látványos Audi Speed Challenge gyorsasági versenyt. Erre a Nagydíj második napján, péntek délután kerül sor, a balatonfüredi móló előtti vízterületen, ahol a leggyorsabb katamaránok mérik össze tudásukat, amit a nézők szinte testközelből nézhetnek meg.

A Józsa Márton kormányozta Fifty-Fifty a Kékszalag rekordereként és tavalyi győzteseként idén is jó esélyekkel indul. Az Audi jó szelet és sok sikert kíván szponzoráltjának a címvédéshez.

A Herendi Porcelánmanufaktúra hosszú évek óta együttműködő partnere a Kékszalag vitorlásversenynek. Idei évben is egy új kreatív mintával készültünk, utalva Herend innovatív gondolkodására. Az idei díjon az elvékonyodó kék szalag, mint a Balaton vizének szinonimája jelenik meg a motívumban, és ennek a hullámként funkcionáló kék szalagnak a szárnyán található a klasszikus, kék Apponyi mintával dekorált vitorlás hajó, amint az élre tör. A háttérben szálló madarak sziluettje még inkább kiemeli a nagy vízfelület jelenlétét. A 24 karátos matt arannyal történő festés tovább nemesíti a trófeát – mondta el még korábban Dr. Simon Attila a Herendi Porcelánmanufaktúra Zrt. vezérigazgatója.

 

Az idei Kékszalagon nagy lépést tehetünk a sport népszerűsítése érdekében. Már korábban felvetődött az igény a teljes verseny közvetítésére, azonban digitalizáció nélkül az élmény átadása szinte lehetetlen lenne. Magyarországon először valósul meg vitorlásverseny közvetítés a Magyar Telekom 5G Campus Network hálózatán. Akár a Balaton partján, akár otthon a kanapén úgy érezhetik a szurkolók ők is az élmény részesei, hiszen teljes egészében valós időben élvezhető a közvetítés” – árulta el Fegyver Csaba, a Magyar Telekom szenior telekommunikációs szakértője.

 

A Kékszalag versenyben kie