SOLID Racing Team – Eger Rallye 2017 – 2017.11.03-05.
Kondella Péter – Szilassy Arnold, Honda Civic Type-R
Álmainkban sem gondoltuk volna, hogy ennyire zökkenőmentes lesz az új autóval való barátkozás. A Baranya Kupán teljesített pár gyorsasági szakaszt leszámítva nem rendelkeztünk tapasztalatokkal az új autónkról. Ennek tudatában vágtunk neki a mesébe illő hétvégénknek.
Mivel az 5-ös kategóriában egyedüli párosként neveztünk, így felsoroltak minket a 4-es kategóriába, ahol a Hondánknál erősebb autók indultak. Reálisan nem volt esélyünk arra, hogy ott a dobogóra álljunk, ha mindenki célba ér, mivel az autó viselkedéséről, és a saját teljesítményünkről csak kevés tapasztalattal rendelkeztünk. A pályabejáráson visszatértünk az alapokhoz, és sokkal összeszedettebben, részletesebben dolgoztuk fel a pályákat. Az első gyorsasági előtt nem sikerült jól bemelegíteni a gumikat, ezért 3-szor majdnem megforogtunk, így a szakasz hátralévő részében azokban a kanyarokban is elvettem a gázt, ahol nem kellett volna. Azt éreztük, hogy sok van az autóban és bennünk is. A 2. gyorsaságin a kategória 2. idejét autóztuk, így kezdtük elhinni, hogy akár a dobogóra is felállhatunk a verseny végén. De ekkor még sok volt hátra. Megpróbáltam kizárni mindent, és csak az autóra, a vezetésre, és persze a navigátoromra figyelni. Gyorsról gyorsra javítottunk, így a 3. kört a kategória 2. helyéről, 10 mp-es előnnyel Halmos Gáborék előtt kezdtük. De ekkor jött a nem várt rész, mivel nem szeretek sötétben menni, számítottam arra, hogy az előnyünk hamar el fog fogyni. Sajnos így is lett. Mentünk, ahogy tudtunk, de a 10 mp-es előny 0,3 mp-re csökkent Gáborék előtt, valamint a 4. pozícióban autózó Nemerey Ádámék is csak 9,8 mp-re voltak.
A második nap jöttek a tempós pályák. A Hondának nincs nagy végsebessége, így nem számítottunk semmi jóra. Sajnos Lángi Attiláéknak műszaki gondjuk adódott, így az első kör végére visszaestek a kategória 4. helyére, Mi pedig a 2-ra, de csak 1,8 mp-re lemaradva az elsőtől, Halmos Gáboréktól. A második kört nagyon jól kezdtük, kategória 2. idővel, 9,5 mp-et adva Gáboréknak, így átvettük a vezetést a kategóriában. De nem dőlhettünk hátra, mert Nemerey Ádámék kezdték ledolgozni a hátrányukat, és csak 4,6 mp-cel voltak mögöttünk. Az utolsó előtti gyorsasági döntötte el a versenyt, sajnos Nemerey Ádámék technikai hiba miatt kiálltak, Mi pedig 6,7 mp-re növeltük az előnyünket egy kategória első idővel. A szervizből úgy álltunk ki, hogy nem tettünk fel lámpasort, mert nem gondolta senki, hogy kellhet. Ezt többen nem így gondolták, így elkezdtünk számolgatni, hogy meg fogjuk-e úszni, vagy itt elbuktuk a helyezést. Azt szoktam mondani, az élethez szerencse is kell, és ez a szerencse most mellénk állt. Ha 2 perccel később rajtolunk, akkor szinte semmit nem láttunk volna, de nem így történt. Halmos Gáborékhoz képest 0,3 másodperccel mentünk jobb időt, így a versenyt a 4. kategória 1., és a 2WD 1. helyén fejeztük be.
Túlteljesítettük a saját elvárásainkat, de megpróbáljuk reálisan látni a történteket, levonjuk a következtetéseket, és ennek szellemében készülünk a következő futamra. Úgy érzem, ez a verseny kellő alapot biztosít a 2018-as futamokhoz – zárt gondolatait Kondella Péter
Partnereinknek köszönjük az együttműködést: AVANZO-TRADE Kft. – The Body Shop; Ecoffice Technology Kft. – Triumph Adler; EGROKORR Festékipari Zrt.; Evolution Consulting Képzési és Tanácsadó Kft.; Innovitas Közhasznú Nonprofit Kft.; Rowa Chemical Kft. – BLACKFAST; RAIKER – www.raiker.hu; Nagy Béla e.v. – liftszerviz; Dokutech Center Kft.; Ital Logisztika Kft.; EuTrust Szerviz Kft.; C+D Automatika Kft,; Excel-IT Kft,; Kudo Trade Plus Kft,; Laurus-Conculting Kft,; Tower-Tech Kft,; Sulypont Bt.; Best-Vill. 2000 Kft.; Tritcon Informatikai Tanácsadó Kft.