A 2016-os kiszállításokat vizsgálva a ŠKODA a mai napon átlépte az egymillió ügyfeleknek átadott járművet. Ez azt jelenti, hogy a cseh márka a tavalyi évhez képest egy hónappal korábban érte el ezt a mérföldkövet, ezzel együtt pedig sorozatban harmadik éve könyvelhet el hétszámjegyű eredményt a kiszállítások tekintetében. A márka csúcsmodellje, a ŠKODA Superb jelentős részt vállalt ebből a sikerből. A január óta eltelt időszakban közel 115 000 darab gördült le a gyártósorról a ŠKODA zászlóshajójából, amely 85,2 százalékos bővülés a tavalyi évhez képest. A márka új, nagyméretű SUV modellje, a ŠKODA Kodiaq és a teljesen megújult ŠKODA Octavia további növekedési potenciált ígér a 2017-es évre.
„A jelenlegi pénzügyi év azt mutatja, hogy modern modellkínálatával a ŠKODA a nemzetközi piacokon folyamatosan képes új fogyasztói szegmensek meghódítására.” – nyilatkozta Bernhard Maier, a ŠKODA igazgatótanácsának elnöke, majd hozzátette: „2017-ben is haladunk tovább ezen a növekedési pályán. Az új ŠKODA Kodiaq pedig fontos szerepet játszik majd ebben, hiszen ezzel a modellel bővítjük kínálatunkat az egyre növekvő SUV szegmensben.”
A márka zászlóshajója, a ŠKODA Superb különösen erőteljes növekedést mutatott fel a január és október közötti időszakban, világszerte ugyanis közel 115 000 Superb modellt vehettek át tulajdonosaik. Ez a tavalyi év hasonló időszakával összehasonlítva 85,2 százalékos növekedést jelent (2015. január – október: 61 900 darab). A népszerű kisautó, a ŠKODA Fabia és a kompakt kategóriában versenyző ŠKODA Rapid eredményei szintén pozitív trendet mutatnak. Ugyanebben az időszakban a két modell kiszállításai 6,7 illetve 7,0 százalékkal emelkedtek.
A ŠKODA márka szíve, az Octavia modell jelentős mértékben járult hozzá a várhatóan rekord kiszállítással záruló évhez. Január és október között a ŠKODA 361 700 darabot adott át ügyfeleinek a márka legkeresettebb modelljéből. A következő évben jelentős módosítások várhatók a ŠKODA Octavia modellt illetően, melynek célja, hogy a sikermodell tovább erősítse domináns pozícióját a nemzetközi piacokon.
A ŠKODA első nagyméretű SUV modellje a jövő évben mutatkozik be az egyes piacokon. A ŠKODA Kodiaq modellel a márka a jelenleg legnagyobb és leggyorsabban bővülő SUV szegmenst célozza meg. Az új modellel teljesen új ügyfélkör felé is megnyílik az út a nagy hagyományokkal bíró cseh márka számára. A 2017-es bíztató kilátásokon túl a ŠKODA megteremtette a hosszú távú növekedés alapjait is. Az ütemezést a „Stratégia 2025” program tartalmazza, amely a cseh autógyártónak az autóipart érintő legnagyobb kihívásokra adott válaszait is magában foglalja. A jövő stratégiájának kulcsfontosságú területei az elektromobilitás, a vállalat digitalizációja, a termékek és a gyártás folyamata illetve az új mobilitási szolgáltatások és az összekapcsolhatóság kérdésköre. A ŠKODA két vonatkozásban kíván növekedést elérni: egyrészt a kiszállított járművek darabszámát illetően, másrészt pedig a növekedési pálya szélesítésével, további új üzletágak, mint például a digitális mobilitási szolgáltatások bevonásával.