Minden eddiginél népesebb, méretesebb és látogatottabb benzingőzös évadnyitót hozott a Hungexpóra a március 20. és 22. között megrendezett Autó, Motor és Tuning Show. Magyarország legjelentősebb autós-motoros kiállítását és vásárát a három nap alatt több, mint ötvenháromezren keresték fel.
A nemzetközi szinten is a régió meghatározó járműipari rendezvényének számító show ebben az évben is minden téren rekordot döntött: hét pavilonban és a kültéren – összesen 100.000 m2-nyi területen – több, mint 250 önálló kiállító felhozatalában csaknem 2.000 járművet csodálhattak meg a látogatók, mindezt 10 önálló rendezvény keretein belül, egyetlen belépőjegy megvásárlásával.
A látogatói érdeklődés mindhárom nap hatalmas volt
Az Autós Nagykoalíció támogatásában megrendezett jubileumi AMTS az autók és motorok világának gyakorlatilag minden szegmensét felölelte, az épített járművektől a veteránokig, az importőri szinten bemutatkozó szalon állapotú járművektől a tuningon keresztül versenysportig. A szervezők minden egyes tematikát kiemelten kezeltek, így minden helyszínre több olyan látványosság is jutott, ami miatt már önmagában is érdemes volt kilátogatni az évadnyitó fesztiválra.
A rendezvény legnagyobb és legnépszerűbb csarnokában, az “A” pavilonban 15 ország több száz makulátlan, válogatott tuning autói kerültek bemutatásra. Büszkék vagyunk rá, hogy Európa legnagyobb témabeli kiállítása, a Tuning World Bodensee is saját standot bérelt a helyszínen, az AMTS profi autó szépségversenye pedig egyben előválogató volt a legrangosabb nemzetközi megmérettetésre is: a győztesek automatikusan bekerültek a májusban megrendezésre kerülő European Tuning Showdown döntőjébe is!
Az European Tuning Showdown harmadik helyezettje, a “DIVA” Opel Astra
A magyar építők közül Dózsa Ferenc idei szezonra elkészült Mustangja képviselheti hazánkat a versenyen.
Ugyancsak az “A” pavilon adott otthont összesen 15 autómárka színvonalas standjának is, melyek többsége importőri szinten, nemzetközi szabványoknak megfelelő installációval mutatkozott be a nagyközönségnek. A látványos felhozatalban többek között először volt hazánkban kiállítva a Mercedes-Benz AMG GT, valamint egyenesen Párizsból érkezett a helyszínre a CITROËN C-Elysée WTCC életnagyságú modellje.
Európa első Roush Mustangja három nap alatt készült el
Nemzetközi szenzációt hozott továbbá a Carstyling.hu Tuning Show hagyományos élő autóépítése is, mely során egy vadonatúj, hatodik generációs Ford Mustang került teljes átalakításra a rendezvény három napja alatt. A modell annyira új, hogy egyelőre igazi ritkaságnak számít az öreg kontinensen, a forgalmazása hivatalosan csak ősszel kezdődik meg a márkakereskedésekben. A Mustang továbbá az Európába érkezett legelső, ehhez a típushoz gyárott ROUSH bodykitet, valamint KW futóműszettet kapta.
HUNGEXPO Budapesti Vásárközpont “G” pavilonjában mutatkoztak be a legnagyobb motorgyártók, köztük a Honda, a Yamaha, a Suzuki, a Kawasaki, a Piaggio és a Moto Guzzi járművei. Közülük a Honda, a Suzuki és a Kawasaki elhozta az idei csúcsmodelljeit, a Harley-Davidson pedig a szériamotorjai mellett itt mutatta be először a közönségnek a Battle of the Kings Custom versenyre épített Street motorját.
Minden eddiginél több díjnyertes épített motor az EMAT felhozatalában
Az “F” pavilonban, az Épített Motorok és Autók Találkozóján 75 kiállító mutatta be hatalmas műgonddal és hozzáértéssel készített járművét. A kiállítás egyre nagyobb népszerűségét és növekvő presztízsét jelzi, hogy az EMAT-on a korábbi évekhez képest jóval több és magasabb minőségű épített motor volt látható: a nyolc országból érkezett épített motorok között ott volt az Európa-Bajnokság 2. és 5. helyezettje is!
Új, komplett tematikaként, Classic Autó-Motor Show néven debütált a “D” pavilon, mely a MAVAMSZ szervezésében telt meg patinás veterán és oldtimer járművekkel. Fő szenzációként, a világon első alkalommal került kiállításra az az egyetlen példányban létező 1938-as Horch 853 A Cabriolet, ami a II. Világháború utolsó párizsi városparancsnokáé volt. Ugyancsak sokan nézték meg az Autós Nagykoalíció szervezésében a Magyarok a Világ Járműgyártásában tárlatát, amelyen neves magyar alkotókkal és munkáikkal találkozhattak a látogatók.
A világon először kiállított 1938-as Horch 853 A Cabriolet
Az ANK elnöke, Knezsik István nevéhez fűződő kiállítás több mint 100 évet fed le a történelemből a tárlatban pedig olyan nagy nevek köszöntek vissza, mint például Barényi Béla, a Mercedes kutatás-fejlesztési központjának megalapítója. A jelent egyebek mellett Németh Gábor a Mercedes B osztály egyik formatervezője, Bocsi Attila a Peugeot 508 RHX tervezője, vagy éppen Wittinger Csaba, az új Twingo formatervezője képviselték.
Tovább nőtt idén a Carstyling.hu Tuning Show klubos felhozatala is. Több, mint 60 hazai és külföldi klub a Hungexpo három csarnokát – “B”, “C” és 16. pavilon – foglalta el, rengeteg új, az AMTS keretein belül még nem kiállított autóval. A legtávolabbi kiállítók egyenesen Svédországból érkeztek, a hazai aszfaltkarcolókat tömörítő három klub – Road Hogs, Backyard Garage, 819 Company – pedig méretes területet rendezhetett be az idei új nagy pavilonban.
Freestyle Motocross show
Rengeteg látogatót vonzott a “G” pavilon melletti betoncsík, ahol a Hungarian Stunt Riding Championship idei első állomását rendezték. A kiállítás másik színfoltja volt az az óriási sánc, ahol a Freestyle motocross pilótái több mint 20 méteres ugratások közben mutattak be látványos figurákat a levegőben.
Az “A” pavilon melletti parkolóban idén is megtekinthető volt a Gymkhana Országos Bajnokság, mely ezúttal nemzetközi mezőnnyel, rengeteg indulóval és minden idők legizgalmasabb pályájával várta az érdeklődőket. A mindhárom nap telt házas lelátókról a verseny szüneteiben Sinka Zsolt Guiness rekorder bemutatóit tekinthette meg a közönség, aki a puszta kezével tartott vissza egy drift autót, majd egyszerre két versenymotort.
Sinka Zsolt Guiness rekorder bemutatója
A kültéren továbbá újra megrendezésre került a Dreambox Bass Race hangnyomás verseny, illeve a Carstyling.hu Show and Shine amatőr autó szépségverseny, új programként pedig a Magyar SQ Kupa hangminőség versenyen nevezhettek az autósok.
Az sem csalódott, aki elsősorban az aktivitások miatt látogatta meg a rendezvényt. A hét pavilon összesen négy színpadán gyakorlatilag szimultán folytak a különböző showműsorok, koncertek és fellépések, mindeközben a kültéren bemutatók, quad- és motortesztelés, valamint szabadidős tevékenységek várták a nagyérdeműt, a legkisebbektől a legnagyobbakig.
A Miss AMTS dobogósai és Európa tuning-királynője, Veronika Klimovits
Hatalmas tétje volt a rendezvény hagyományos szépségversenye, a Miss AMTS döntőjének is, hiszen a győztes – Oczcella Eszter – a májusi nemzetközi döntőn képviselheti majd hazánkat és akár vele készülhet el idén a neves Miss Tuning naptár is. A díjat pedig nem más adta át, mint az aktuális német szépségkirálynő, Veronika Klimovits, aki szintén az AMTS kiemelt vendégeként érkezett hazánkba.
Nem utolsósorban pedig, a zárónapon, a Carstyling.hu nyereményjátékán résztvevő egyik látogató hazavihette a 2014-es Autó, Motor és Tuning Show-n átalakított Volkswagen Scirocco-t. A szerencse Jordán Andrásnak kedvezett, aki az április 2-i ünnepélyes díjátadó után sportautóval kezdheti a tavaszi szezont.
A nyereményautó kisorsolását hatalmas érdeklődés övezte
A nemzetközi viszonylatban is hatalmas sikert aratott évkezdő autós-motoros kiállítás és vásár jövőre is megrendezésre kerül, a következő AMTS-t pedig még több új élménnyel, látnivalóval és programmal igyekeznek színesebbé tenni a szervezők.
A szervezés már most megkezdődött – találkozunk 2016-ban!
AMTS – a legkisebbektől a legnagyobbakig