Interjú Várkonyi Szabolcs Rally versenyzővel a verseny előtt.
Várkonyi Szabolcs – Balog Zoltán Suzuki Swift S1600
- Poreč Rally – 2015.11.05-07.
November elején a horvátországi Poreč és környéke ad otthont a rallynak.
Idén Honda Civic Type R és Peugeot 208 R2 versenyautóval láthattunk a rally pályákon, most pedig egy erős Suzuki Swift S1600-ast fogsz terelgetni.
A kis nyomtávjával, erős motorjával igaz méregzsáknak tűnik.
Ez a mostani autó a legerősebb közülük? – Lóerőben nem ez a legerősebb, a Honda erősebb volt, de menetteljesítményben valószínűleg ez a leggyorsabb.
Száz verseny kilométer vár rátok két nap alatt. Ez átlagos versenytáv, vagy hosszabbakon is jártatok már az idén?
– Horvátországban ez átlagos, mi idén nem egyszer vettünk részt 250 km-es versenyen is.
Korábban jártál-e már ezen versenyen, ha igen milyen sikerrel? – Ez az 5. vagy 6. Porec Rallye-m lesz, nagyon szeretem, szinte mindig nyertük a kategóriát, és abszolút 4. is voltam többször. Jó lenne idén dobogóra állni, bár a hallomásokból ítélve ez most lesz a legnehezebb, több S2000-es autó is lesz, az egyik a csapatunkban Szilágyi János és Csányi Boti közreműködésével.
Várható-e ugyan olyan itiner mint 2014-ben? – Biztos, hogy más itinert írunk, picit más az autó is, de leginkább a pályák újak, legalábbis úgy vannak variálva, hogy inkább újat készítünk.
Pénteken három gyorsot kell teljesíteni amelyből az utolsó kettő éjszaka lesz megtartva. Szereted-e az esti szakaszokat?
– Szeretem az esti szakaszokat és kíváncsian várom, mert most lesz először LED-es lámpasorom. A 2. napon is megyünk sötétben, az lesz az igazi, első nap csak rövid superspeciál lesz a városban.
A maradék kilenc gyorsot szombaton futjátok majd. Aszfaltos versenyen vesztek részt, fontos lesz majd a jó gumiválasztás. – Ismerjük már a kinti szakaszok minőségét, biztos, hogy puha gumit használunk. Rég volt már itt ilyenkor száraz verseny, most úgy néz ki, az lesz.
Végszóként, állsz a gázon és bele adsz mint, vagy vigyázol a kis Szuzkára és a “Verseny a Célban ér véget” a jelszavad? – Állunk a gázon mindenképpen, bár az első versenyünk lesz a Suzukival, gondolom nem annyira más, hogy ne tudnék átállni rá mielőbb. A jót könnyű megszokni, ez pedig, bár nem új fejlesztés, egy ízig-vérig gyári versenyautó.