Interjú Várkonyi Szabolcs Rallyversenyzővel az Írországi ERC futam után az Opatija Mitropa Rally futam előtt.
Egy keserédes Ír ERC futam után vagy navigátoroddal, Dáviddal. Mi is történt tulajdon képen? – Nem úgy sikerült a verseny, ahogy szerettük volna Berendi Dávid navigátorommal. Az első körben az előző napi esőtől saras, vizes pályákon nagyon lassan kezdtünk, az ugratókat is csak tapogattuk, egyszóval szörnyen sikerült. A második körre jelentősen tudtunk a felszáradó pályán gyorsulni, azonban egy egyenesben lévő útegyenetlenség 6.-ban megdobta a kocsi hátulját, le az útról, ahol eltaláltunk valami, ami eltörte a felnit és elgörbítette a hátsó hidat. Másnapra kihézagolták a fiúk, a technikai felügyelők azonban veszélyesnek minősítették és nem folytathattuk a versenyt.
Legközelebb a Mitropa Rally Cup égisze alatt az Opatija Rallyn találkozhatnak veletek a szurkolók.
Május elsején bemelegítésnek két rövidecske szakasz Rijeka – Breza (6,07km) vár rátok, viszont másnap már az INA – Brest a maga 23,47 kilométerével kezdésnek nem is olyan rövid.
Ezek a pályák újak neked, vagy van, ami már “fejből” megy? – Ha fejben nincsenek is, de azért ismerem őket, így tudom, hogy remek tempós, de technikás pályák lesznek, tengerparti központtal, így biztosan remek verseny lesz.
Az első gyorsokat megelőzi egy Shakedown. Ezen kötelező-e az indulás, illetve ti indultok-e rajta? – Nem kötelező, de biztosan megyünk rajta, főleg, mert az első gyorsasági része, így jó, ha ember versenyautóval is látja a verseny előtt.
Az Opatija-i pályák általában “egy” sávosak. Volt-e hasonló az Eger Rallyn esetleg? – Ezek a Horvát pályák nyomokban sem hasonlítanak az Eger Rallye-hoz. Tempós, de kanyar-kanyar után, fehér aszfalton, van benne nagyon keskeny, de autópálya minőség és szélesebb is.
A Mitropa Rally Cup versenyein nem nagyon találkozni “kamiongumi méretű Lassítókkal, Tőre rakott gumikkal, Terelőkkel, viszont ezek nélkül is élvezetes autózást lehet véghezvinni. Szerinted is autózhatóbb egy olyan szakasz, ahol természetes “terelők” vannak? – A lassítóknál szerintem több fékbetétet használunk el, mint az összes kanyar előtt, így jobban szeretem, ha nem kell azokat kerülgetni.
Tervezel-e autó cserét esetleg a 2015-ös versenyévadod hátralévő részére, ha igen milyen autóra is esne legszívesebben a választásod és miért? – A Hondával az Ír verseny volt az utolsó, nagyon szerettem, de eljárt felette az idő. Az Opatija raliig nem sok idő van, így kérdéses, hogy mit tudunk ilyen hamar intézni, de vagy egy R2-es, vagy egy S1600-os autóval indulunk.
A Támogatók segítségét köszönjük!
Fotók: Makai Gergely
– Hajósi Miklós – www.hajoka.hu