A veszprémi STOP.SHOP. Bevásárlóközpontban nyitotta meg legújabb, 600 m2 alapterületű üzletét Közép-Európa meghatározó sportszer- és sportruházati lánca, a Hervis. A ma megnyitott 27. hazai üzlet a lánc többcsatornás kereskedelmi koncepciójának legújabb tagja, egyben Veszprém megye, valamint a Balaton-felvidék első Hervis áruháza. Az eladótérben elhelyezett tabletek és QR-kódok segítségével a vásárlók nemcsak a bolt választékából, de a Hervis teljes európai kínálatából is válogathatnak, online vásárlással pedig ingyenes átvételi, illetve fizetési pontként használhatják az üzletet. A 2015-öt két számjegyű forgalomnövekedéssel záró Hervis tájékoztatása szerint – tekintettel a Balaton közelségére – az új üzlet célzott termékkínálattal várja majd a kerékpározás, a futás és a vízi sportok kedvelőit.
Március 17-én a veszprémi STOP.SHOP.-ban nyitja meg kapuit Közép-Európa vezető sportszer- és sportruházati láncának legújabb, teljes körű multichannel vásárlási élményt kínáló üzlete. A Hervis energiatakarékos, levegő- és környezetbarát anyagok felhasználásával kialakított mintegy 600 m2-es eladóterű boltja több népszerű sportág kedvelőinek kínál innovatív, felső kategóriás termékekkel megerősített választékot.
A Balaton és a Balatoni kerékpárút közelsége miatt az üzlet célzott termékkínálattal várja a kerékpározás és futás rajongóit, nyáron és tavasszal pedig az úszó- és stranddivat kap kiemelt szerepet a választékban. Ennek megfelelően a veszprémi kínálatban hangsúlyosan jelennek meg a futóknál népszerű okosórák és aktivitásmérők, valamint a speciális kétkerekűek is: az E-bike, a vastag kerekű Fat Bike, illetve a 29”-os és 27,5”-os méretű kerékpárok is.
Az osztrák áruházlánc dunántúli boltnyitása egy több éve tartó expanziós folyamat újabb állomása: a Hervis az elmúlt években is folyamatosan növelte üzleteinek számát: 2015-ben 9 áruházzal bővült, ebből egyet Magyarországon – a budapesti MOM Park Bevásárlóközpontban – nyitott és további áruházakat újított fel.
„A Hervis folytatja erőteljes hazai terjeszkedését, amelynek célja, hogy az egészséges életmód és a sport iránt elkötelezett magyar vásárlókat minőségi sportszerekkel és sportruházattal szolgálja ki – mondta el az üzlet megnyitóján Viola Krisztina, a Hervis Sport- és Divatkereskedelmi Kft. ügyvezető igazgatója. – A balatoni régió közelsége miatt legújabb üzletünkben fokozottan figyelünk a kerékpárosok és a futók igényeinek kiszolgálására, utóbbiaknak a cipőkön kívül széles körű speciális ruházati kínálattal is készülünk.”
A Hervis itthon
A hazai piacon a válság évei alatt is 5 áruházzal bővülő Hervis masszív jelenléttel rendelkezik. A ma megnyitott üzlet dolgozóival együtt a lánc 330 főt foglalkoztat, az összes megyeszékhelyen jelen van, és jelenleg is további üzletek nyitását tervezi.
A menedzsment tájékoztatása szerint a cég az elmúlt évet stabil forgalomnövekedéssel zárta.
Az online értékesítésből származó bevételek aránya is dinamikusan nőtt az éves forgalmon belül: 2015 első felében például mintegy 43%-os növekedést produkált ez a csatorna az előző év hasonló időszakához képest.
A veszprémi üzlet megnyitásával a lánc nemcsak piaci pozícióját erősíti meg, de elkötelezettségét is bizonyítja a magyar piac felé. Az új üzletben 12 új munkahely jön létre, illetve az áruház kialakításakor a Hervis a hosszú távú fenntarthatósági elvárásokat szem előtt tartó, költséghatékony és energiatakarékos üzlet létrehozására törekedett.
Ezt a célt szolgálják az építésekor alkalmazott újrahasznosított elemek, a 100%-ban LED-izzós világítás, valamint az alacsony környezetterheléssel előállítható, jó beltéri levegőt biztosító kaucsuk padlóburkolat.
“Minden olyan fejlesztést üdvözlünk, amely hozzájárul a város és a balatoni régión dinamikus gazdasági fejlődéséhez. A széles kínálatot és újszerű vásárlási lehetőséget kínáló áruház a város lakossága, a szezonban idelátogató turisták és a megye sportkedvelő közönsége számára egyaránt biztosítja a sportos és egészséges életmódhoz szükséges eszközöket. Biztos vagyok abban, hogy ebből a kínálatnövekedésből nemcsak a Hervis hanem városunk is profitál. Külön öröm számunkra hogy az üzlet a városban új munkahelyeket teremtett és gyakorlati helyeket is biztosít a kereskedelmet tanuló diákok számára” – mondta el az üzlet ünnepélyes megnyitóján Brányi Mária Veszprém alpolgármestere.
Többcsatornás vásárlás már a Balatonnál is
A veszprémi áruház vásárlói már a nyitás pillanatától élvezhetik a sportáruházlánc multichannel – azaz többcsatornás – vásárlási koncepciójának előnyeit. A vásárlók az áruházban kihelyezett táblagépek segítségével nemcsak az üzlet készletéből, de a Hervis európai kínálatából is rendelhetnek, az áruházat pedig ingyenes áruátvételi pontként használhatják.
A látogatók okostelefonjukkal az egyes termékcsoportok mellett elhelyezett QR-kódokat is leolvashatják, valamint a teljes árukínálatot bemutató online márkashopok és tematikus sportvilágshopok készletéből válogathatnak. Így például az ULTRABALATONRA készülők a futóosztályon lévő QR-kódot leolvasva a Hervis online futóboltjában is szétnézhetnek, és az áruházban elérhető termékeken kívül a kapcsolódó online kínálatból is választhatnak.
A Hervis az online kártyahasználattól idegenkedőknek is kedvez: ha valaki az üzletben elhelyezett táblagép segítségével interneten vásárol, nemcsak online, hanem közvetlenül az áruház kasszájánál is fizethet.
A kiskereskedelmi lánc az új koncepcióval egyszerre elégíti ki a modern megoldások iránt nyitott vásárlók igényeit, illetve az online és a bolti kereskedelem keverékére fogékony, de a személyes tanácsadást igénylő fogyasztók új célcsoportját is megszólítja.
Sprintel a multichannel
A többcsatornás értékesítési modellt több hónapos tesztidőszak után, 2013 végén Szlovénia, Csehország, Ausztria és Németország mintegy 100 üzletében egy időben vezette be a Hervis. 2015. július 1-jétől már minden hazai Hervisben, köztük a legújabb, a veszprémi üzletben is elérhető ez a szolgáltatás.
A koncepció folyamatos fejlesztésének köszönhetően a Hervis 2014-ben az előző évihez képest megháromszorozta, majd 2015-ben tovább növelte online forgalmát: az internetes eladások több mint felét már az áruházakban kihelyezett tableteken keresztül bonyolítják le.
A 24/7/365 vásárlási lehetőséget biztosító webshopban tavaly 20 termékkategória mintegy 16 ezer árucikkét adta el ilyen módon a sportáruház, amelyek többsége sportcipő volt.
Az ügyvezető igazgató rámutatott: a termékértékesítésben különösen nagy szerep jut a szerdától keddig tartó, 30-40 aktuális termékre heti kedvezményt nyújtó online MegaCountdown akcióknak.
„A Hervis többcsatornás modelljének sikere bizonyítja, hogy az online értékesítés óriási, eddig még ki nem aknázott lehetőség a hagyományos bolti kereskedelem számára is. A két csatorna összekapcsolása nem csupán az internetes kereskedelem számára biztosít versenyelőnyt, hanem az áruházak kényelmi szolgáltatásait is bővíti” – emelte ki Viola Krisztina.
A Hervis többcsatornás koncepciója az elmúlt két évben számos finomhangoláson ment keresztül: a felületek mobiltelefonos optimalizálása mellett jelentősen kibővült és átalakult a kereső funkció, lehetségessé vált a választást segítő termékenkénti kategorizálás, a vásárlást mérettáblázat segíti, illetve a keresett vagy vágyott termékeket ma már kívánságlistába is menthetik a látogatók.
A Hervis adatai azt mutatják, hogy az online vásárlók 70%-a használja a click & collect szolgáltatást, amely lehetővé teszi, hogy az online felületen megvásárolt termékeket házhozszállítási díj nélkül a vevő az általa megjelölt boltban vegye át. Ezzel ugyanis nemcsak a szállítási költség spórolható meg, de a termék kipróbálása és cseréje is jóval egyszerűbb. Ugyancsak figyelemre méltó, hogy az átlagos online kosár értéke mintegy 45%-kal haladja meg a normál bolti vásárlások értékét. Ennek hátterében az áll, hogy az online vásárlók gyakrabban rendelnek olyan felső kategóriás termékeket, amelyek a boltok kínálatában nem találhatók meg.
Az online rendelések az európai átlag alá csökkentették a hazai visszáru arányát. A költségérzékeny magyar fogyasztók rendkívül tudatosan választják ki a nekik megfelelő termékeket, illetve az is megfigyelhető, hogy a hatékony online termékmenedzsmentnek köszönhetően – azaz a pontos termékinformációk és -specifikációk jóvoltából – már elsőre sikeresebben választanak árut, mint korábban.