Sebastian Vettel pályafutása során először megnyerte a Német Nagydíjat, a két Lotusos pilóta, Räikkönen és Grosjean előtt.
A német futam sok napsütést és remek taktikai csatát hozott. A Red Bull nem bízta azonban a véletlenre: Vettel és Webber már az első kanyarban leelőzte az élről rajtoló Hamiltont, míg Räikkönen és Grosjean megőrizte az időmérőn elért pozícióját. Massa számára a verseny a 4. körben véget ért: a pálya szélén álló autó motorja leállt.
Az első 10 sorrendje az ötödik körben: Vettel, Webber, Hamilton, Räikkönen, Grosjean, Ricciardo, Alonso, Perez, Button, Hülkenberg.
Az első kerékcserékre a hatodik körben került sor. A legnagyobb riadalmat Webber boxkiállása okozta: az ausztrál pilóta bal hátsó kerekét rosszul rögzítették, amely rögtön az indulás után le is esett, és eltalált egy operatőrt.
A 11. körben az első nyolc sorrendje: Grosjean, Alonso, Button, Vettel, Hülkenberg, Rosberg, Hamilton, Räikkönen. A Mercedesek ezen a futamon ismét régi arcukat mutatták: Hamilton és Rosberg is intenzív gumikopással küzdött. A verseny bizonyos szakaszaiban az angol edzéselső komoly forgalmi akadályt jelentett a mögötte nagyobb tempót diktáló vetélytársaknak.
A 23. körben hajmeresztő jelenet játszódott le a pályán: miután Bianchi motorhiba miatt kiesett, a pályabírók az oltás elvégzése után figyelmen kívül hagyták, hogy az autó egy lejtőn parkol. Ennek eredményeképpen millió néző izgulhatta végig, ahogy a Marussia szépen, komótosan keresztben átgurul a pálya leggyorsabb szakaszán.
Az eset hatására bejött a biztonsági autó, és, mint annyiszor, ismét újrakeverte a kártyákat. Természetesen mindenki, aki csak tehette, azonnal kijött a boxba, és kereket cserélt. Az újraindítás előtt az első 10 sorrendje: Vettel, Grosjean, Räikkönen, Alonso, Button, Hülkenberg, Hamilton, Maldonado, Perez, Sutil.
Az első három versenyző küzdelméből hamar egy külön verseny alakult ki, mivel jóval gyorsabb körökre voltak képesek, mint a mögöttük versenyzők. A csata azonban akkor vált igazán érdekessé, amikor kiderült, a harmadik helyen autózó Räikkönen más startégiát választ, mint csapattársa, Grosjean, és a versenyben vezető Vettel. A finn ugyanis addig halogatta utolsó kerékcseréjét, amíg lehetővé nem vált számára, hogy lágy gumikat is feltehessen. Erre a 49. körben került sor. Azonban nemcsak Räikkönen okoskodott így: a Ferrari spanyol pilótája, Alonso is lágy gumikat rakatott fel az utolsó 10 kőrre. Ennek tükrében nem csoda, hogy mindketten hatalmas hajtóvadászatba kezdtek, hogy megelőzzék az előttük autózókat.
Erre végül azonban nem került sor: bár Grosjean elengedte Räikkönent („Kimi más stratégián van, mint te. Ne tartsd fel”), a finn már nem tudta leelőzni a német címvédőt, aki a végén büszkén tudatta a csapattal, most aztán „megdolgozott a pénzéért”. Vettelhez hasonlóan Grosjean is remekül védekezett, így megőrizte harmadik helyét Alonso előtt.
Végeredmény:
1 | S. Vettel | Red Bull |
2 | K. Räikkönen | Lotus |
3 | R. Grosjean | Lotus |
4 | F. Alonso | Ferrari |
5 | L. Hamilton | Mercedes |
6 | J. Button | McLaren |
7 | M. Webber | Red Bull |
8 | S. Perez | McLaren |
9 | N. Rosberg | Mercedes |
10 | N. Hülkenberg | Sauber |
11 | P. di Resta | Force India |
12 | D. Ricciardo | Toro Rosso |
13 | A. Sutil | Force India |
14 | E. Gutierrez | Sauber |
15 | P. Maldonado | Williams |
16 | V. Bottas | Williams |
17 | C. Pic | Caterham |
18 | G. van der Garde | Caterham |
19 | M. Chilton | Marussia |