A Mercedes hiába nyeri az edzéseket, a futamon Vettel és a Red Bull diktál. Räikkönen nagy sorozata véget ért.
A tegnapi edzés váltakozó körülményei után a verseny száraz viszonyok mellett indulhatott. Az első tíz helyen végzett pilóták közül mindenki a lágyabbik keverék mellett döntött. A start maga zökkenőmentes volt: Vettel kicsit beragadt, de pár kanyar után mégis meg tudta előzni Hamiltont, és az élre is állt. A két Lotus nagyon rosszul rajtolt, Grosjean és Räikkönen a 9. illetve a 10. helyre esett vissza. Alonso viszont ügyes volt és az 5. helyre lépett fel. Vettel, miután az élre állt, azonnal nagyon nagy tempót diktált, és távolodni kezdett Hamiltontól. Alonso a DRS engedélyezése után azonnal megelőzte Buttont, és ezzel fellépett a 4. helyre. Eközben Räikkönen is megelőzte csapattársát, és a 9. helyen folytatta.
Hamarosan bebizonyosodott, hogy Alonso nem beszélt a levegőbe, amikor a tegnap elért edzés eredményt nem tekintette mérvadónak: a Ferrari versenytempója erős volt, aminek köszönhetően Alonso megelőzte Rosberget is, és ezzel már a spanyol máris dobogós helyen autózott.
A 8. körben Perez előzte meg Grosjean, aki megpróbált visszatámadni, de a McLaren pilótája nem sok helyet hagyott neki, aminek köszönhetően a franciának el kellett hagynia a pályát, ráadásul így Massa is elment mellette. A másik Lotus-szal kis idővel később, Räikkönen verekedte át magát Hülkenbergen, ám a finnek minden fékezéskor aggasztó fekete füst szállt fel a bal első féktárcsájából.
A 11. körben Perez Grosjean elleni manőverét szabálytalannak ítélte a versenybíróság, és egy áthajtásos büntetést osztott ki a mexikói pilótának. Az első kerékcserék után Alonso közelebb került Hamiltonhoz és meg is előzte az angolt. A 18. körben Button jött ki a bokszba, úgy tűnt, az angolt megpróbálják egy kerékcserével végigvinni a versenyen.
A két Lotus eltérő stratégiát próbált meg: Grosjean, csakúgy, mint Button egy kiállásra játszott, míg csapattársa, Räikkönen minium kettőre. A verseny ezen részében egyébként remek előzéseket láthattunk a finntől, akinek úgy tűnt, fékproblémái megszűntek. Vettel előnye a 20. körben már 8 másodperc volt Alonsóval szemben, amikoris az első 10 sorrendje a következő volt: Vettel,Alonso, Hamilton, Rosberg, Webber, Grosjean, Massa, Räikkönen, Sutil. Grosjean utolsőként, a 23. körben jött ki kerékcserére.
A 26. körben szokatlan képsorra figyelhettünk fel: Räikkönen Massát próbálta előzni, de az egyenes végén nem tudott megállni. A finn egyből a boksz felé vette az irányt, ahol hamarosan ki is szállt autójából. Kiesését minden bizonnyal fékhiba okozhatta. Räikkönen ezzel megszakította hatalmas sorozatát, amely alatt 27 versenyt fejezett be pontszerző helyen. A pályán eközben Maldonado okozott kisebb riadalmat: Gutierrezzel vívott csatája közben először Sutilt, majd Di Restát találta el, utóbbi emiatt fel kellett, hogy adja a versenyt. Az incidens miatt 10 másodperces Stop And Go – büntetést szabtak ki a venezuelai versenyzőre. A 32. körben a sorrend a következőképpen alakult: Vettell, Alonso, Button, Hamilton, Rosberg, Webber, Grosjean, Massa, Ricciardo, Perez.
A 35. körben Button némiképp váratlanul mégis kijött mégis kereket cserélni, amivel a 6. helyre esett vissza. Eközben Vettel már több, mint 10 másodperccel vezetett Alonso előtt. A spanyol csapattársa, Massa a 41. körben Grosjeant előzte a 7. helyért. A francia egy kiállásos stratégiája nem bizonyult túl jó döntésnek.
A futamot végül Vettel nyerte, akinek 31. győzelme volt a mai. Pontjainak száma 197-re nőtt, őt csakúgy, mint a mai futamon, Alonso követi 151 ponttal. Räikkönen mai nullázásával visszaesett a 4. helyre, Hamilton ellenben felkapaszkodott a dobogó harmadik fokára 139 pontjával.