Vettel Japán császára lehet

Amber-Japan_F1_2012-rajt

Fotó: Amber PR

A hétvégén következik a Japán Forma-1-es Nagydíj, amelyet rendhagyó módon a koreai futam utánra tettek a versenynaptárba. Bár marad a mezőny Ázsiában, nem is lehetne nagyobb a kontraszt, mint a koreai és a japán futam között. Míg Koreában üres lelátók fogadták a Forma-1-es cirkuszt, addig Japánban tömött, kígyózó sorok tartanak majd a pályára. Sebastian Vettel ráadásul a hétvégén világbajnok lehet.

 2011-ben emlékezetes futamot rendeztek a felkelő nap országában, hiszen Sebastian Vettel bár nem egy győzelemmel, de mégis megszerezte második világbajnoki címét. A német pilóta harmadik helye elegendő volt ahhoz, hogy a minden idők legfiatalabb kétszeres Forma-1-es világbajnoka legyen. Tavaly ismét sikerült a dobogó legfelső fokára állnia a Red Bull tehetségének, s ezúttal is közel áll ahhoz, hogy ismét világbajnokká koronázzák.

 Amennyiben a német nyer és a ponttábla második helyén álló Alonso nem jut be az első nyolcba, akkor az övé a világbajnoki cím. Ennek az esélye azonban lássuk be nem túl nagy, hiszen Alonso a nyári szünet utáni időszakban folyamatosan az első nyolc között végzett. „A valószínűsége annak, hogy világbajnokok leszünk Japánban, rendkívül kicsi. Ért célba Alonso valaha is a kilencedik helyen?” – kérdezte Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke. „Ameddig mi nyerjük meg a világbajnokságot, nem érdekel, hogy hol nyerünk.” – tette hozzá.

 Japánban nagyon kiszámíthatatlan időjárás várja a Forma-1-es mezőnyt. Hatalmas esőzés és nagy meleg is előfordult már az itt rendezett versenyek történetében. A hétvégére esőt és napsütést is jósolnak, ami megkavarhatja majd az erőviszonyokat.

 2014-es Forma-1-es versenynaptár

 A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) idén is kiadta a jövő évi versenynaptárat, amely máris rengeteg kritikát kapott. Az eddig 20-ban maximalizált versenyszám felugorna 22-re a rendkívül sok Forma-1-es futamot rendezni kívánó jelentkező miatt. Az illetékesek ráadásul teljesen illogikátlanul állították össze azt, s ez félő a Forma-1-ben dolgozók kárára fog menni, a logisztikáról nem is beszélve. A rengeteg utazás és távollét miatt már így is elég sokat szenvedtek a Forma-1-ben dolgozó csapattagok, de az átgondolatlan szervezés miatt ez még rosszabb lehet a 2014-es évben. Számunkra a legfontosabb, hogy jövőre is lesz Magyar Nagydíj, s jövőre is a szokott időpontban, július 27.-én kapott helyet.

 A verseny és a pálya

 A sokak szerint a belga Spa-Francorchamps-i vagy éppen a monzai pályára hasonlító szuzukai aszfaltcsík gyors és egyúttal kanyargós pálya. Szuzukában nagy aerodinamikai leszorítóerőt és stabil felfüggesztést biztosító beállítás szükséges, hogy a legnagyobb sebesség mellett is a lehető legstabilabbak maradhassanak a versenyautók. A pályán minden megvan egy jó versenyhez: gyors kanyarok, sikán és hajtűkanyar. Emellett kiváló előzési lehetőségeket rejt ez az egyedülálló nyolcast leíró pálya, amelynek a felülete elég durva.

 Az olyan gyors kanyarok, mint a 130R vagy éppen a Spoon nagyon igénybe veszik a gumikat. A Pirelli így a legkeményebb összetételű abroncsait viszi Japánba, a kemény és a közepes gumikat. Várhatóan két-három bokszbeállással számolnak majd a csapatok az abroncskopás miatt.

 A Japán Nagydíj október 13.-án, helyi idő szerint 15 órakor veszi kezdetét (Európában reggel 8 órakor). A szokatlan vonalvezetésű, 5,807 km hosszú szuzukai pályán a pilóták egy 53 körös versenyen mérik össze tudásukat. Kiemelt jelentőségű a jó szereplés az időmérő edzésen, mivel nehéz az előzés a pályán. A pályarekordot 2005-ből Kimi Räikkönen tartja, ideje 1 perc 31.540 másodperc. A teljes versenytáv 307.471 km.

 2012-ben Sebastian Vettel nyerte meg a Japán Nagydíjat, így tehát Red Bull-siker született. A német pilóta ideje 1:28:56.242 volt. A második helyezett Felipe Massa (Ferrari) lett. A bronzérmes helyen Kamui Kobajasi (Sauber) ért célba.

 (Forrás: Amber PR)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*