Sebastian Vettel csodálatos visszatérést mutatott be a Ferrarival a Malajziai Forma-1-es Nagydíjon, miközben a Mercedes párosának ezúttal csak a dobogó utolsó két foka jutott.
„Azt hiszem, most élveznünk kell a napot. Tudom, hogy ezek a fiúk – a Mercedes-nél – hihetetlenül erősek és nehéz őket megverni. Ma azonban nagyszerű munkát végeztünk és ez az, amit folytatnunk kell egész évben. Meg kell próbálnunk a legjobbat hozni és ezután meglátjuk hol is állunk. Tudjuk, hogy még hosszú út áll előttünk. Most azonban ez nem érdekel. Ünnepelni akarok, és nagyon ki akarok rúgni a hámból…” – mondta Vettel a dobogón.
A szombati monszunszerű esőt verőfényes idő és forróság váltotta fel a szepangi pályán vasárnapra. Ez a rettentő hőség meg is hozta a Ferrari győzelmét a 2013-as Spanyol Nagydíj óta először. Sebastian Vettel nagyot alkotott, alig két futam után sikerült az első helyre célba vinni a piros betontorpedót. Vettel és csapata okos döntésének is az eredménye ez a siker. Vettel ugyanis a pályán maradt a biztonsági autós időszakban, s a német nem tért el a tervezett két bokszbeállásos stratégiától. A Mercedes közben változtatott, és a három bokszbeállás végül nem bizonyult jó megoldásnak.
A változást tehát Marcus Ericssonnak a negyedik körben való kicsúszása hozta meg. Ekkor bejött a pályára a biztonsági autó és a mezőny elején Hamilton és Rosberg is bement a bokszba – utóbbinak még ki is kellett várnia a sorát – és a keményebb abroncsokon tértek vissza a versenybe annak reményében, hogy idejekorán sikerül ellépniük a mezőnytől. Vettel azonban maradt a pályán és terv szerint vigyázott az abroncsaira. Ezt a stratégiát követte Hülkenberg, Grosjean, Sainz és Perez is. Hamilton ezzel az ötödik, Rosberg pedig a nyolcadik helyre került, utóbbi időt vesztett a bokszbeállás során és ezzel még Daniel Ricciardo és Felipe Massa is megelőzte őt. Ezzel gyakorlatilag elveszett az első hely a Mercedes számára.
Mivel Hamilton és Rosberg ment egyedül keményebb abroncsokon, a lassabb autók megelőzése viszonylag lassan ment, majd végül Hamilton a második, Rosberg pedig a harmadik helyre verekedte fel magát. Vettel közben igyekezett minél nagyobb előnyre szert tenni az élen. Bár Hamilton később visszaugrott az élre, a friss gumikon hajtó Vettel kielőzte Rosberget és a kemény gumikon küszködő britet is. A Mercedes-szel második világbajnoki címére hajtó Hamilton szerfelett dühös volt csapatára a rossz gumiválasztások, a stratégia miatt és még az is nagyon zavarta, hogy többször is a kanyarokban beszéltek hozzá a csapatrádión.
Nem csak Vettel, de a Ferrari és jó munkát végzett a télen, aminek bizonyítéka Kimi Raikkönen negyedik helyezése. Ez a verseny sokkal izgalmasabbnak és érdekesebbnek bizonyult a Melbourne-i futamnál, s ahogy várható volt ez mintha a szezon új kezdete lett volna. A Williams párosa a verseny utolsó körében vívott nagy csatát az ötödik helyért. A csatározásból végül Valtteri Bottas került ki győztesként, így Massának be kellett érnie a hatodik hellyel. A Williams elégedett lehet, a Saubert megelőzve a konstruktőri ponttábla harmadik helyére ugrott.
A hetedik és nyolcadik helyet megszerző Toro Rosso páros is megvívta harcát a jobb helyezésért. Max Verstappen egy sor okos előzést prezentálva került Carlos Sainz Jr. elé. A Toro Rosso fiataljai ezúttal megelőzték a Red Bull pilótáit. Kvjat és Ricciardo zárja az első tizet.
A McLaren ezúttal is csak szenvedett. Alonso és Button sem ért célba. A spanyol pilóta idei első futamán bár egy ponton a nyolcadik helyen is autózott, végül a 21. körben kiesett. Buttont a 40. körben érte utol a végzete.
A Manor két pilótája közül csak Roberto Merhi tudott rajthoz állni. A fiatal spanyol pilóta nem tudott versenyezni a mezőnnyel, de célba ért, igaz három kör hátrányban.
A maláj futamot követően ismét két hetet kapnak a csapatok a pihenésre és arra, hogy áttelepüljenek a kínai futam helyszínére, Sanghajba. A Kínai Nagydíjat 2015. április 12.-én rendezik meg. Tavaly a Mercedes duója győzedelmeskedett ezen a pályán, így ismét ők lesznek a favoritok. Sebastian Vettel mostani győzelme jó alap lehet későbbi sikerekhez, de ez nem jelenti azt, hogy a Mercedes pilótáit máris le kellene írni!
2015-ös Malajziai Forma-1-es Nagydíj eredménye
- Sebastian Vettel Ferrari 1:41:05.793
- Lewis Hamilton Mercedes + 8.569
- Nico Rosberg Mercedes + 12.310
- Kimi Raikkönen Ferrari + 53.822
- Valtteri Bottas Williams + 1:10.409
- Felipe Massa Williams + 1:13.586
- Max Verstappen Toro Rosso + 1:39.085
- Carlos Sainz Jr. Toro Rosso + 1 kör
- Danyiil Kvjat Red Bull + 1 kör
- Daniel Ricciardo Red Bull + 1 kör
- Romain Grosjean Lotus + 1 kör
- Felipe Nasr Sauber + 1 kör
- Sergio Perez Force India + 1 kör
- Nico Hülkenberg Force India + 1 kör
- Roberto Merhi Marussia Ferrari + 3 kör
- Pastor Maldonado Lotus Nem ért célba
- Jenson Button McLaren Nem ért célba
- Fernando Alonso McLaren Nem ért célba
- Marcus Ericsson Sauber Nem ért célba
A világbajnokság eredménye a Malajziai Nagydíj után
Pilóták:
- Lewis Hamilton 43 pont
- Sebastian Vettel 40 pont
- Nico Rosberg 33 pont
- Felipe Massa 20 pont
- Kimi Raikkönen 12 pont
- Felipe Nasr 10 pont
- Valtteri Bottas 10 pont
- Daniel Ricciardo 9 pont
- Nico Hülkenberg 6 pont
- Max Verstappen 6 pont
- Carlos Sainz Jr. 6 pont
Konstruktőrök:
- Mercedes 76 pont
- Ferrari 52 pont
- Williams 30 pont
- Sauber 14 pont
- Toro Rosso 12 pont
- Red Bull 11 pont
- Force India 7 pont
- Lotus 0 pont
- McLaren 0 pont
- Manor 0 pont
(Forrás: Amber PR)