+++ A BMW Group debreceni gyárának igazgatói székében Hans-Peter Kemser foglalhat helyet +++ A lipcsei üzem irányítását Petra Peterhänsel veszi át +++
A BMW Group Hans-Peter Kemsert nevezte ki Debrecenben épülő új gyára igazgatójának. Az 56 esztendős szakember, aki jelenleg a vállalatcsoport lipcsei üzemét vezeti, 2022 januárjától a Debrecenben folyó építési munkálatokat felügyeli majd. A Szászországban működő létesítmény igazgatói feladatait Petra Peterhänsel veszi át, aki jelenleg a BMW Group legnagyobb európai gyárának számító dingolfingi üzemben irányítja a gyártósor olyan technológiai munkafolyamatait, mint például a présüzem, a szerkezetépítő részleg és a karosszériafényező műhely.
Hans-Peter Kemser az autógyártás és az elektromos mobilitás terén felhalmozott több éves szakmai tapasztalatával foglalja el új igazgatói székét januárban. Hans-Peter Kemser 2015 óta vezeti a BMW Group lipcsei üzemét, ahol a BMW 1-es sorozat, a BMW 2-es sorozat és a BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás (NEDC): 13,1 kWh / 100 km; kombinált energiafogyasztás (WLTP): 15,3 – 16,3 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) sorozatgyártásáért felelős. 2020-ig itt készült a BMW i8 plug-in hibrid sportautó is. „Hans-Peter Kemser vérbeli szakértő az autógyártás területén, aki több éves szakmai tapasztalatával a legkiválóbb választás arra, hogy a Debrecenben épülő gyárat sikeresen beindítsa és nemzetközi gyártási hálózatunkba integrálja” – fogalmazott Milan Nedeljković, a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja. 2025-től a BMW Group Debrecenben kezdi meg Neue Klasse modellgenerációja sorozatgyártását, melyet kompromisszumoktól mentesen, már a kezdetektől a tisztán elektromos meghajtás sajátosságai szerint terveztek a mérnökök.
2022 januárjától Petra Peterhänsel veszi át a BMW Group lipcsei gyárának igazgatói feladatait. A szakképzett minőségspecialista 2012 óta erősíti a müncheni központú vállalatcsoport családját, az autóipar minden területére kiterjedő, jelentős nemzetközi szakmai tapasztalat birtokában. „Nagy örömömre szolgál, hogy Petra Peterhänsel személyében vezetői csapatunk egy új, tapasztalt gyártási szakértővel gazdagodik” – mondta Milan Nedeljković. „Akárcsak Hans-Peter Kemser, ő is átfogó folyamatismerettel és kimagasló vezetői adottságokkal rendelkezik, amely tulajdonságok elengedhetetlenek az olyan fókuszpontjaink kiteljesedése felé vezető úton, mint például az elektromos mobilitásra összpontosító átalakulás, a digitalizáció és a fenntarthatóság térnyerése” – tette hozzá.
A kinevezett gyárigazgatókra mindkét helyszínen izgalmas kihívások várnak
A BMW Group jövőbeni debreceni gyárának első épületkivitelezési munkálatai – úgymint a központi irodaépület és a képzési központ építése – 2022 elején megkezdődnek. A helyszínen jelenleg is zajlanak a csapadékvíz-elvezető árkok, a vízvezetékek és a különböző infrastruktúra-berendezések telepítési munkálatai, valamint az energiaellátás, az utak és a parkolók kiépítése. A további épületek felépítésére és a speciális berendezések integrálására vonatkozó pályázati kiírásokat az elkövetkező hónapokban nyitják meg. A BMW Group debreceni gyárában a modern autógyártás legújabb technológiai innovációi sorakoznak majd fel, így például présüzem, karosszériaüzem, karosszériafényező műhely, valamint összeszerelő csarnok is. Az üzem, amely a jövőbe mutató Neue Klasse modellgeneráció első gyáraként áll rendszerbe, több mint 1 000 új munkahelyet teremt és évente több mint 150 000 új autó gyártására lesz képes. 2025-re előirányzott beindulásakor a BMW Group debreceni gyára a gyártási rugalmasság, a digitalizáció és a termelési hatékonyság terén egyaránt új mércét állít fel.
Lipcsében eközben tovább folytatódik a gyártott modellsorozatok zéró emissziójú bővítése és az alkalmazott munkafolyamatok fenntarthatósági fejlesztése. A létesítmény, amely a napokban ünnepelte az építési munkálatait beindító vállalati döntések huszadik évfordulóját, ma már a BMW Group nemzetközi gyártási hálózatának abszolút iránymutatója az elektromos mobilitás területén: az üzem 2013 óta végzi a vállalatcsoport első tisztán elektromos meghajtású modellje, a BMW i3 sorozatgyártását, 175 új munkahely teremtésével pedig idéntől akkumulátormodulokat is készít. A vállalatcsoport eközben elhatározta, hogy még tovább bővíti úttörő gyára kapacitását: 2022-ben egy második gyártósor is rendszerbe áll Lipcsében. A létesítmény munkatársai az elmúlt években akkora tapasztalatra és olyan kifinomult szaktudásra tettek szert az elektromos mobilitás területén, hogy az egy merőben új technológia sorozatgyártását is lehetővé teszi: mint ilyen, Lipcsében lát majd napvilágot a MINI Countryman utódja is, tisztán elektromos hajtáslánc-technológiával.