Maxx Race Team – Márianosztra Rally 2015
Strider Zoltán – Koch Péter, Mitsubishi Lancer Evo IX
A hamvaiból feltámadt főnixmadár a hétvégén újra bevetésre készül. A Velenczei Ádám-féle Mitsubishi Lancer Evo IX Kassán már bebizonyította, hogy a veszprémi balesete után ugyanolyan jó, sőt, még jobb teljesítményre is képes a versenypályán. A szeptember 12-13-ai, Márianosztra Rallyn Strider Zoltán és Koch Péter fogja ismét kézbe venni a kocsi irányítását, mely nem csak az autónak, de a két rallysnak is jó alkalom lesz a visszarázódásra, a tesztre.
Strider Zoltán: Úgy néz ki, az idei szezon a próbatételek éve. Sajnos a Veszprém Rallyet egy balesettel fejeztük be, amiben a Mitsubishi csúnyán meg is sérült. Sokáig nem is tudtuk elképzelni, hogy a Kassa Rallyn hogyan fog ezzel a géppel Velenczei Ádám rajthoz állni, de aztán a csapat megmutatta, hogy a siker érdekében minden közös erőt mozgósítani tudnak. Ádám sikerein felbuzdulva úgy döntöttünk, hogy Márianosztrán újra csatasorba állunk. Hiszen valahol vissza kell ülni a lóra… A veszprémi esetből levontuk a tanulságokat, így a hétvégén újult erővel, még több tapasztalattal a hátunk mögött vágunk neki a MARB Észak „nyugati” régió IV. sprintfutamának.
Ahogy a csapat szétszedte, majd újra összerakta a kocsit, a technika átesett néhány fejlesztésen is. A Kassa Rallyn elért eredmény bizonyítja, illetve a tréningünk során én is tapasztaltam, hogy az autó jobb és erősebb, mint új korában volt. Mi is dupla erővel megyünk tovább, és dolgozunk azért, hogy a nehézségeket most már siker és öröm váltsa fel valamint, hogy bizonyítsuk a csapatnak, nem volt hiába való az áldozatos munkájuk.
Tét nélkül autózunk majd Márianosztrán, de szeretnénk minél jobb tempóban teljesíteni a szakaszt, körről körre gyorsulva. Mindenesetre a hasonló kategóriás gépekkel szemben fel kellene vennünk a kesztyűt még akkor is, ha nekünk ez elsősorban egy „visszarázódós” futam lesz.
Koch Péter: A veszprémi esésünk után sokat gondolkodtunk azon, mi lesz a folytatásban, de ahogyan teltek a napok, a hetek, arra jutottunk, hogy minél hamarabb vissza kellene ülni a Mitsubishibe. Márianosztrán pedig végre ismét be tudunk ülni a versenyautóba! Nagyon vártuk már ezt az alkalmat mindketten, be is vagyunk sózva rendesen. Szerencsére semmilyen félsz nem maradt bennem a balesetünk után – már a helyszínen is inkább azt éreztük, hogy a kocsi külső sérülései sokkal komolyabbak, mint amit mi belül átéltünk.
2013-ban már versenyeztünk ezen a kijelölt szakaszon, igaz, akkor még a Rali Túra Bajnokság keretein belül. A kóspallagi elághoz köt is bennünket néhány emlékezetes pillanat. A pályát mindkét irányban kell majd teljesítenünk, összesen 6 alkalommal. Mivel ez egy sprintfutam lesz, ezért az abszolút értékelésbe minket nem vesznek bele, de a licences kategóriában szeretnénk majd megmérettetni magunkat a hasonló technikával induló ellenfelekkel. A lényeg elsősorban most azonban tényleg csak az lesz, hogy újra terelgethetjük a Mitsubishit és elkezdhetjük elölről gyűjteni vele a kilométereket. Ádám Kassán bebizonyította, hogy a technikával nincsen gond, bízom benne, hogy nálunk is szárnyalni fog a hamvaiból feltámadt főnixmadár.