Visszatérés Lengyelországba

 

Acropolis Rally of Greece, Loutraki 11-14 06 2009A hétvégén öt év után visszatér a Rali Világbajnokság Lengyelországba, Robert Kubica hazájába. A volt Forma-1-es pilóta idén az összes versenyen rajthoz áll, nagyon kedvelt személy és egyben lengyel. Ezek az összetevők elegendőek voltak ahhoz, hogy a ralimezőny – egy kis kiruccanással Litvániába – visszatérjen Lengyelországba. Miután kevesen versenyeztek ezen a ralin a jelenlegi versenyzők közül, így ez egyfajta ugrás lesz az ismeretlenbe a legtöbbek számára.

Nem elég, hogy kevesen ismerik a helyszínt, ráadásul, aki már korábban rajthoz állt itt, az sem sokat ér vele. A 24 gyorsasági szakaszból ugyanis mindössze egy lesz pontosan ugyanolyan, mint 2009-ben, a legutolsó Lengyel Rali idején. A szakaszok egy része teljesen új lesz, a többin pedig változtattak az öt évvel ezelőtti állapothoz képest. Az új terep akár változásokat is hozhat az élen vasárnap délutánra.

A legutolsó Lengyel Ralit 2009-ben Mikko Hirvonen nyerte meg még fordos színekben. A második helyezett Dani Sordo lett a Citroennel. A bronzérmes helyezés Henning Solbergé lett. Azóta nagyot fordult a világ, s a hétvégi eredmények várhatóan teljesen mások lesznek, mint öt évvel ezelőtt.

Hirvonen mellett nagyon készül a hétvégi ralira még a VW két éllovasa, a világbajnokságban toronymagasan vezető Sebastien Ogier és csapattársa, Jari-Matti Latvala, valamint Mads Östberg, Andreas Mikkelsen, Martin Prokop és persze Henning Solberg.

Amber-Lengyel_Rali_2009-murva„A legfontosabb az, hogy jelenleg mi vezetünk a világbajnokságban és sikerült növelni az előnyünket Szardínián. Szeretnénk ezt a trendet folytatni Lengyelországban is. Tudjuk, hogy nem győzhetünk mindig, de a célunk az, hogy annyi pontot szerezzünk egy-egy ralin, amennyit csak tudunk.” – szögezte le Ogier.

A helyi hős Robert Kubica hatalmas rajongótábora látogat majd ki a ralira. A döcögős évkezdet után az ezt megelőző ralin, Szardínián, megvolt az áttörés a számára. A 29 éves pilótának összejött minden, nagyszerűen versenyzett a trükkös körülmények között az m-sportos Fiestájával és ötödik lett szombaton. Vasárnap már kénytelen volt beérni a nyolcadik hellyel, miután eltört autójának a felfüggesztése egy nagyobb kövön áthaladva. Később bevallotta, hogy Szardínia volt az első murvás rali, amelyet élvezett, hiszen ez volt az első alkalom az életében, hogy murván kiegyensúlyozottan és magabiztosan vezetett. Ez sokat lendíthet a lengyel teljesítményén a hétvégi hazai murvás raliján.

 A rali

A 2014-es Lengyel Rali három napon át tart, s a 24 gyorsasági szakasz 362.48 km-t tesz majd ki.

Nem sok dolgot tudnak a hétvégi versenyről a csapatok, de azt biztosan, hogy a gyorsasági szakaszok gyorsak és látványosak lesznek. A 2009-es Lengyel Ralin az átlagsebesség 113 km/óra körül mozgott, ami meglehetősen sok. A rali előtti teszteken részt vett Jari-Matti Latvala, a Volkswagen pilótája, aki szerint a szakaszok nagyon hasonlítanak a Finnországban és az Észtországban megszokottakhoz. Bitang gyorsak.

A rali főhadiszállása Mikolajkiban lesz, néhány órányira északra Varsótól. A Mikolajki Arénában négy szuper speciális gyorsasági szakaszt is rendeznek, ebből kettőt reflektorok mellett sötétben. Itt látványos csatákat vívhat az egyszerre a pályán versenyző két autó.

Amber-Lengyel_Rali-Kubica

A világbajnokság állása az Olasz Rali után:

Egyéni

1. Sebastien Ogier (FRA)                   Volkswagen Motorsport                    138 pont

2. Jari-Matti Latvala (FIN)                 Volkswagen Motorsport                    105 pont

3. Mads Östberg (NOR)                     Citroën WRT                                        66 pont

4. Andreas Mikkelsen (NOR)             Volkswagen Motorsport 2                   63 pont

5. Mikko Hirvonen (FIN)                    M-Sport WRT                                       40 pont

6. Elfyn Evans (GBR)                          M-Sport WRT                                       36 pont

7. Kris Meeke (GBR)                          Citroën WRT                                        32 pont

8. Thierry Neuville (BEL)                   Hyundai WRT                                       31 pont

9. Martin Prokop (CZE)                      Jipocar Czech National Team              30 pont

10. Henning Solberg (NOR)               Henning Solberg                                  22 pont

 

Gyártók

1. Volkswagen Motorsport                227 pont

2. Citroën WRT                                  109 pont

3. M-Sport WRT                                   78 pont

4. Volkswagen Motorsport 2               64 pont

5. Hyundai WRT                                   57 pont

6. Jipocar Czech National Team          32 pont

7. RK M-Sport WRT                              18 pont

8. Hyundai Motorsport N                      4 pont

(Forrás: Amber PR)