Egy év alatt 23 százalékkal nőtt az M2M (gép-gép közötti kommunikációs) technológiát alkalmazó vállalatok száma, így világszerte a vállalatoknak már mintegy negyede használja fel termelékenysége javítására ezt a technológiai lehetőséget – írja a Vodafone MTI-hez eljuttatott “M2M Barométer 2015” jelentése.
A Vodafone, mint a világ vezető M2M szolgáltatója, immár harmadik alkalommal publikálta a Circle Research független kutató cég közreműködésével elkészített M2M Barométert. A jelentés 16 országban, hét iparág 650 vezető szakemberének megkérdezésével készült.
Az M2M Barométer megállapítja, hogy a háztartási eszközöktől kezdve az ipari berendezésekig egyre több területre hatol be a dolgok internete, bővül az okos eszközöket összekötő technológiák, hálózatok és szolgáltatások lakossági és ipari alkalmazása.
A felmérés keretében megkérdezett cégek 83 százaléka számolt be versenyképessége M2M fejlesztéseknek köszönhető javulásáról, 59 százalékuk pedig a beruházások gyors megtérülésről.
Az M2M alkalmazások leggyorsabb, 88 százalékos felhasználási növekedését a kiskereskedelmi szektorban mutatta ki a felmérés. Az üzletekben egyre népszerűbbek a digitális feliratok, az okos fizetési megoldások és az ellátási lánc optimalizálására használt rendszerek.
A jelentés szintén figyelemreméltó, 47 százalékos növekedést tárt fel az egészségügyben, ahol az M2M használható például betegek távfelügyeletére, vizsgálati adatok gyűjtésére, de a közműveknél is 32 százalékos volt a növekedés, elsősorban a világszerte az energiahatékonyságot elősegíteni hivatott okos mérőeszközök térnyerésének köszönhetően.
Az autógyártóknál is egyre inkább nő az igény az új járműveket M2M technológiákkal való ellátására. Az úgynevezett “összekapcsolt járművek” terjedésének köszönhetően az ágazatban 14 százalékkal nőtt az M2M technológiák alkalmazása.
“A dolgok internete a korábbiakban soha nem tapasztalt ütemű átalakulást jelent az üzleti világnak” – mondta el Király István, a Vodafone vállalati szolgáltatásokért felelős vezérigazgató-helyettese a közlemény szerint.
Hozzátette: “a gépek közötti kommunikáció legalább olyan alapvető hatást gyakorol a mindennapi üzletvitelre, mint egy generációval ezelőtt az asztali számítógépek megjelenése, amivel jelentősen megnőtt a termelékenység és a versenyképesség, miközben új terek nyíltak az innovációra”.
Az Analysys Mason piackutató vállalat július elején publikált M2M Scorecard felmérésében immár sorban a negyedik egymást követő évben a Vodafone gép-gép közötti (M2M) kommunikációs szolgáltatását hozta ki a világranglista élén.
Forrás:MTI