A bajor prémiummárka ügyfelei mostantól még gazdaságosabb keretek között élhetik át a vezetés zéró emissziójú élményét. A kompakt méretű Sports Activity Vehicle modell második tisztán elektromos meghajtású modellváltozatában már a legújabb, QuickSelect koncepció szerint felépített BMW iDrive járművezérlő technológia dolgozik.
A BMW következetesen bővíti tovább hálózatról tölthető modellpalettáját, amelyen most a prémium kompakt szegmens új Sports Activity Vehicle (SAV) modelljének második tisztán elektromos meghajtású modellváltozata is bemutatkozik. Az új BMW iX1 eDrive20 (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 15,4 – 17,2 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 0 gramm / km; előzetes értékek) módfelett vonzó és kiváltképp gazdaságos belépőt kínál a prémium elektromos mobilitás világába, 150 kW / 204 lóerő maximális teljesítményre képes elektromos motorral (az ideiglenes teljesítmény-többletnek köszönhetően) és a nagyfeszültségű akkumulátor egyetlen feltöltésével 430 – 475 kilométer (WLTP; előzetes érték) tisztán elektromos hatótávolsággal.
A prémium kompakt szegmensben elérhető portfóliója bővítésével a BMW Group minden korábbinál szélesebb célközönség számára teszi elérhetővé a vezetés zéró emissziójú élményét, amellyel az elektromos mobilitás térnyerését szorgalmazza. Az új BMW iX1 eDrive20 a 2023 novemberében kezdődő sorozatgyártástól elérhetővé válik a bajor prémiummárka ügyfelei számára, 47 900 euró ajánlott kiskereskedelmi induló ártól. Akárcsak a BMW iX1 xDrive30 (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 16,8 – 18,1 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 0 gramm / km), úgy az új modell is a BMW Group regensburgi gyárában készül majd.
Rendkívül hatékony tisztán elektromos meghajtás, iránymutató járműtöltő technológia és kimagasló hatótávolság
Miként a BMW összes aktuális hálózatról tölthető modellje esetében, úgy az új BMW iX1 eDrive20 meghajtásáról is a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációja gondoskodik. Az új belépő szintű modell első tengelyén egy mélyen integrált elektromos motor dolgozik, amely a 150 kW / 204 lóerő maximális teljesítmény mellett azonnal rendelkezésre álló 247 Nm csúcs forgatónyomatékot képes előállítani. A kompakt méretű SAV modell 8,6 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, végsebességét pedig a hajtáslánc vezérlőelektronikája 170 km/óránál korlátozza.
A nagyfeszültségű akkumulátor – amelyet a mérnökök helytakarékossági okokból a modell padlólemezébe süllyesztettek – nettó energiasűrűsége 64,7 kWh, amely az elektromos motor hatékonyságával párosulva kiváltképp kedvező energiafogyasztást és a szegmensben egyedülálló tisztán elektromos hatótávolságot eredményez. Az új BMW iX1 eDrive20 kombinált töltőegysége (CCU – Combined Charging Unit) alapfelszereltségként 11 kW töltési kapacitású AC járműtöltést kínál, amellyel a modell nagyfeszültségű akkumulátora teljesen lemerült állapotból 6,5 óra alatt maximális töltöttségi szintre tölthető. A modellhez az opcionális extrafelszereltség részeként akár 22 kW töltési kapacitásra képes, háromfázisú AC járműtöltés is elérhető, amely ugyanezt a töltési időt 3 óra 45 percre csökkenti. Az új BMW iX1 eDrive20 energiatároló egysége akár 130 kW töltési kapacitású DC gyorstöltéssel is feltölthető, amellyel az akkumulátor töltöttségi szintje 29 perc alatt 10 százalékról 80 százalékra növelhető.
A rövid járműtöltési idők részben a kiváltképp hatékony járműtöltő szoftvernek köszönhetők, amely az energia betáplálása közben folyamatosan képes kontrollálni a töltési teljesítményt. A gyorstöltés előtt előrelátó hőkezelő rendszer gondoskodik arról, hogy a járműtöltés kezdetére a nagyfeszültségű akkumulátor optimális hőmérsékletet érjen el. Aktív navigáció esetén az energiatároló egység automatikusan felkészíti magát a tervezett járműtöltésre, de az akkumulátor előkondicionálása a bajor prémiummárka ügyfele által is bármikor manuálisan elindítható vagy leállítható.
Jövőbe vezető járművezérlés a legújabb, QuickSelect koncepció szerint felépített BMW iDrive járművezérlő technológiának köszönhetően
Az új BMW iX1 eDrive20 rendkívül széleskörű alapfelszereltséggel érkezik meg az utakra: többek között BMW Maps navigációs rendszerrel, duplazónás automata légkondicionálóval, számos vezetést támogató rendszerrel, tolatókamerával dolgozó parkolóasszisztenssel (Parking Assistant) és megannyi innovatív digitális szolgáltatással. A legújabb, QuickSelect koncepció szerint felépített BMW iDrive járművezérlő technológia és a BMW 9.0 operációs rendszer ugyancsak a modell alapfelszereltségének része, amely az információ-szolgáltató és szórakoztató tartalmak minden korábbinál átfogóbb palettájával, az online funkciók gyorsabb frissítési ciklusaival és számos olyan online szolgáltatás, illetve személyre szabási lehetőség optimalizált elérésével kecsegtet, mint például a kibővített navigáció, a különböző parkolási szolgáltatások és a My Modes vezetési üzemmódok. Az új BMW Digital Premium ajánlat részeként elérhető megannyi digitális szolgáltatásnak köszönhetően a BMW 9.0 operációs rendszer rendkívül magas fokú személyre szabhatóságot garantál.
A kijelző- és járművezérlő technológia középpontjában a BMW Ívelt Kijelző áll, amelynek egyetlen üvegből megformált felülete mögött egy 10,25” képernyő-átmérőjű műszeregység és egy 10,7” képernyő-átmérőjű központi kijelző párosa dolgozik együtt, a vezető felé fordulva. A BMW iDrive járművezérlő technológia legújabb generációja újfejlesztésű főképernyővel és innovatív QuickSelect funkcióval dolgozik együtt, amely az okoskészülékek mintájára kínál tovább optimalizált menüelrendezést. A megfelelő funkciók közvetlenül, almenübe történő navigálások nélkül érhetőek el, amellyel a BMW iDrive járművezérlő technológia az intuitív, érintések és hangutasítások útján történő járművezérlés minden korábbinál kényelmesebb formája előtt is megnyitja az utat.
A maximális teljesítményre, menetteljesítményre, átlagos üzemanyag-fogyasztásra, kombinált energiafogyasztásra és károsanyag-kibocsátásra, illetve tisztán elektromos hatótávolságra vonatkozó adatok előzetes értékek.