Vörös Tibor és a Monori autocross

Beszélgetés Vörös Tibor autocross versenyzővel az október harmincadikai versenye előtt.

Tóth Sanyibácsival jó pár versenyen küzdöttél, harcoltál már, ellenfélnek milyen ő? – Ha a rajtnál elmegy előre, akkor később nehéz megelőzni, mert zárja az íveket. Ő igazi rutinos rókának számít ebben a szakmában az autocrossban.  Kanyarokban lassabb mint én, de az egyenesekben én vagyok a gyorsabb. A kanyarban ha utolérem akkor mivel ez nyitott versenyjármű ezért két három talicska földet szednek ki a fiúk a depóban a Buggy-ból.

Üldözéses autocross futam olyan, bulifutam lesz monoron, mit szólsz hozzá? – A Pályának két különböző pontjáról fogunk egyszerre elindulni, és úgy fogunk körözni. Viszont lesz egy kis pikantériája is a versenynek, de ezt a kilátogató nézők a helyszínen fogják megtapasztalni.

Itt kiszolgálhatod a kilátogató nézőket. Mennyire szeretsz keresztbe autózni? – Én nem vagyok konkrétan híve a driftes autózásnak. Inkább íven időre szeretek menni, de ha arra van igény akkor fordulunk úgy.

Milyen versenyjárművel is jössz és mit tudhatunk róla? – Ez egy Super Buggy. 4×4-es hajtáslánc, V8-as audi motor, módosított “Hosek” féle váltó, 350 Lóerő, 850 kg.

Kitelepülsz nagy szervizparkkal? Készülsz olyan versenyautó kiállítás jelleggel? – Nem, most csak tréleres megoldás lesz kis sátorral, de szívesen látok minden kedves érdeklődőt a versenyautómnál.

2016-os bajnokságban hogy állsz? – Sajnos csak egy versenyen voltam Túrkevén, ott OB-n és Zónán harmadik helyet szereztem meg. Mesélnél az autocross-os pályafutásodról?1995-ben kezdtem hivatalosan az autocross a Duna kupán. Először Zsigulival utána egy Golf II-el. Később 1999-ben egy Pontiac ami VR6 Corrado motorral volt szerelve. Azzal 2000-ben lettem Autocross Magyar Bajnok Duna Kupában Szuper kategóriában.

2001-ben kaptam kölcsön Varga Csabától egy Szöcskét hogy próbáljam ki. Azzal indultam Dömsödön az autocross futamon. Első verseny lévén ötödik helyezett lettem. Akkor kaptam kedvet jobban a szöcskére. 2003-ban vettem az első autómat 4×4 audi motorral volt szerelve 250-270 lóerős lehetett. Az audi motorokat fejlesztettem tovább, a mai napig is audi motorral versenyzem. Diesel és benzines váltóból raktuk össze a verseny váltót. Később jött a Hosek féle váltó, amiben áttételt szoktunk módosítani a versenypályától függően. 2008-ban III.-ik, 2009-ben IV.-ik és 2010-ben Super Buggy kategóriában Magyar Bajnok lettem. 2006-ban és 2008-ban Közép Európa-Bajnokság III.-ik helyezett voltam. Legközelebb 2014-ben versenyeztem, ekkor az éves bajnokságban III. lettem szintén Super Buggy-val.

Szurkoljunk közösen október 30.-án monoron a Quad pályán Tibornak és Tóth Sanyibácsinak, hogy egy jót autózva szórakoztathassák a közönséget.

 

Képek: Vörös Tibor archívum – Hajóka Fotó.

– Hajósi Miklós –