Elérkezett a 2020-as versenyszezon zárófutama. Egy régi-új helyszínen dőltek el a végső pontok és az év végi helyezések is. A visontai gokartpálya, azaz a Black Star Speedway Visonta adott otthont ennek a versenynek, ahol 64 induló mérettette meg magát.
A kissé szűkös depóba sorra érkeztek meg a versenyzők. Sokak trélerrel, jórészük pedig saját kerekén gurulva. A helyfoglalás a megszokottnál nehezebben alakult ki, de végül mindenki megtalálta helyét az előkészületekre. Szorgos munkával készültek el az autók korán reggel.
Pályabejárás
A Sződy fivérek, Szabolcs és Zsolt is megszokott módon „állította” verseny üzemmódba Opel Tigráját. A pályabejárás után mondták el véleményüket és benyomásaikat a visontai pályáról:
„Jártunk már itt kétszer is, 2011-ben és 2012-ben versenyeztünk ezen a pályán. Azonban most ahogy bejártuk, emlékeztünk rá, hogy ez egy trükkös pálya. Kemény kanyarokkal, amik ráadásul lejtenek is, így a féktáv máshol lesz, mint szokott. Egyelőre izgalmasnak tűnik, az edzőkör megadja a választ, hogy lehet rajta menni majd… .” – mondták el első látásra a testvérek.
Versenykörök
Majd az edzőkör tapasztalatai után az első mért kört kezdték meg.
Zsolt indult 38-as rajtszámmal: „Ez inkább egy biztonsági kör volt, mivel első éles körként tempóval kellett megtanulnom a pályát. A vonalvezetés nagy figyelmet igényel, de jól lehet rajta menni.” – mondta Zsolt. Az első mért köre 02:17,817 másodperc lett.
Szabolcs 74-es rajtszámmal kezdte meg körét: „Pontos vezetésre kényszerít a pálya vonalvezetése. Kanyarból kanyarba, folyamatos kormányzást igényel. A vetőköveket nem használtam, a fehér, festett csíkon belül autóztam, ahogy ezt el is mondták a versenyzői eligazításon.” – hallhattuk Szabolcstól. Első körében 02:19,129-et mutatott az óra.
Második körben Zsolt vétett egy kis hibát. Történetesen az egyik éles kanyarív után picit a pálya szélére sodródott, így a korrigálással időt vesztett. Egy bójánál sem adta ki jól az ívet. Sajnos, csak 02:20,248-as köridőt ért el, ez két és fél másodperccel lassabb volt, mint előző körében.
Szabolcs közel ugyanolyan kört futott, de fél másodperccel gyengébb lett ez az etap: 02:19,687.
A rövid ebédszünet után a harmadik körrel folytatódott a szlalom bajnokság zárófutama.
Zsolt némileg jobb köridővel ért célba: „Ez valamivel jobb volt, de sajnos a tapadás nem tökéletes. Ezt betudom az időjárásnak, az alacsonyabb hőmérsékletnek. Ettől függetlenül ez összeszedettebb köröm volt.” – elégedettebb volt Zsolt, habár 02:19,413-as körideje szintén nem mondható kifejezetten jónak.
Szabolcs hiba nélkül, de szintén nem erős köre után nyilatkozott: „Az autóban jónak tűnt, de mégsem tudtam javítani. Igaz, 2:19-es köröm lett ez is, elég egyenletesen megyek, úgy látom. Jó lenne gyorsulni a zárókörben egy kicsit.” – reménykedett Szabolcs. Harmadik körét 02:19,951-es idővel teljesítette.
A negyedik körben szemerkélni kezdett az eső. Később nagyobb szemekben esett. Zsolt rajtja alatt enyhült kissé, azonban a pálya már nedves volt: „Ez az eső nem kellett volna. Kénytelen voltam óvatosan menni, hiszen csúszhatott egyes kanyarokban, márpedig itt vannak ívek rendesen. Ez nem kiszámítható. Néhol 180 foknál is nagyobbak és abból jön egy másik húzós kanyar. Nem kockáztattam. A 2:20-as köröm után ez lesz az eldobós kör, már biztos.” – kesergett Zsolt, hiszen ez a köre lett a leglassabb. Szám szerint 02:24,345 mp.
Szabolcsnak viszont semmi problémája nem volt a tapadással:
„Meglepődtem, hogy nekem nem csúszott, sőt óvatoskodnom sem kellett. Az elején már azt éreztem, hogy stabil az autó. Végig jól vezethető volt, mertem nyomni a gázt. A gumijaim melegebbek voltak, mint Zsoltinak. Időeredményemmel elégedett vagyok, de egy pici még hiányzott… .” – mondta keserédesen Szabolcs, mivel minimális bő 1 másodperc hiányzott a dobogóhoz. Időeredménye 02:19,862 mp lett.
Díjkiosztó
A visontai szlalomverseny S3-as (széria 1401-1600 közötti autók) kategóriájának harmadik helyén Sződy Zsolt állhatott fel a dobogóra. Zsinórban harmadszor idén. Szabolcs ismét negyedik lett.
Az év végi pontállás az S3 Széria kategória 1401 – 1600 köbcentiméter között:
- Ambrus Máté Suzuki Swift 72
- Sződy Zsolt Opel Tigra 60
- Sződy Szabolcs Opel Tigra 42
- Gajdos Dániel Gergő Abarth 40
- Baglyas Dániel Attila Mazda Mx-5 16
- Vida Zoltán Suzuki SX4 1,5 8
- Bodó István Renault Twingo RS 6
- Ion Alexandru Mazda Mx-5 6
A verseny összefoglalója a Track Racing versenyzőitől:
„Meg kell említenünk a viszonylag kellemes időjárást, és azt, hogy csak a versenynap végén esett eső. Ez nagyban befolyásolt mindent az egész nap során, hiszen nagyrészt szárazon mentünk és nem volt hideg, így október végén. A pálya vonalvezetése kihívás volt, de a 106 lóerős autó erejét nagyon éreztük, főleg a kanyarokban. Élmény volt autózni a szűk íveken és a hosszú egyenesekben egyaránt. Szabolcsnak jobb tapadása volt, ő indult később és már esőt sem kapott a negyedik körében. Tudtuk, hogy a még erősebb autók alapvetően nem lesznek megközelíthetőek, de ettől függetlenül jó verseny volt.” – foglalták össze a nap eseményeit a Sződy fivérek.
Ezzel a tervezett hét fordulós versenynaptár végül hat versenyére módosított bajnoksága véget ért 2020-ban. Kinek öröm ez, kinek bánat, egy biztos: ez nem volt egy egyszerű év.
Következő beszámolónkat az év végi díjkiosztóról illetve a Sződy fivérek ide szezonjáról és a 20 éves versenyzői pályafutásukról jelentetjük meg.
Gratulálunk a helyezésekhez!
Fotó: Track Racing